Rekryteringsassistent till Hero

Arbetsbeskrivning

Om Hero och vårt engagemang

Du som brinner för relationer, ledarskap, människor och som vill bygga långsiktiga relationer kommer trivas utmärkt hos oss. Trivs du i en dynamisk miljö där det är full fart samtidigt som fokus är på att göra ett positivt avtryck på omvärlden, då kan det här vara något för dig!

Våra kunder och konsulter väljer oss för att vi håller vad vi lovar och är genuint intresserade av att göra hållbara matchningar som gynnar alla parter. Vi brinner för vårt uppdrag och är både rådgivande och konsultativa i våra kundmöten, allt för att säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats och att bidra med ett mervärde till vår målgrupp. Våra största styrkor är långsiktigt fokus, hög kvalité på service och snabb återkoppling gentemot våra kunder, konsulter och kandidater. Vi är specialister på bemanning och rekrytering inom kompetensområden som Ekonomi, Administration och Kundservice och våra rekryterare levererar med stor känsla för kvalitet och service.

Men, vi är också mycket mer än bara ett rekryterings- och bemanningsföretag - Vi bryr oss om vår omvärld och vi sätter människan i centrum. Vi kallar det för att "jobba med hjärtat". Vi har tidigare skänkt över 500.000: - till olika välgörenhetsprojekt och skänker alltid minst en krona vidare från varje arbetad konsulttimme.

Vi tror på att skapa förutsättningar för våra kunder och konsulter att finna verktyg för att kunna skapa en tillvaro av balans, engagemang och hälsa. Det innebär att våra konsulter bland annat får en digital utbildning i holistisk hälsa, tillgång till digitala anonyma terapeutiska samtal samt ett friskvårdsbidrag på 5000 kronor. Vi har kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega.

Rollen som rekryteringskoordinator

Vi inleder nu rekryteringen av en rekryteringskoordinator, gärna med ambitioner att i framtiden axla rollen som rekryterande konsultchef. Du som vill utvecklas inom och arbeta med rekrytering och HR, som drivs av att bygga goda relationer med kunder och kandidater kommer trivas utmärkt hos oss. Som rekryteringsaskoordinator har du en flexibel och varierande roll där du samarbetar nära med våra rekryterare för att arbeta med våra kunders rekryteringar och bemanningsuppdrag. Arbetsuppgifterna kommer bl.a att innefatta:

- Delta i kravspecifikationsmöten hos våra kunder.
- Arbeta med annonsering, search och headhunting via LinkedIn och externa databaser.
- Läsa och hantera ansökningar.
- Genomföra kompetensbaserade intervjuer, telefonavstämningar och referenstagningar.
- Coacha kandidater
- Stötta konsultchefer
- Arbeta med digitala employer-brand aktiviteter


Möjligheter och kultur

Långsiktighet är ett av våra ledord. Därför är det viktigt att du får en ordentlig introduktion och utbildning i våra rekryteringsprocesser, vår verksamhet och i vårt sätt att tänka. Därefter kommer du att arbeta i mycket nära samarbete med dina kollegor i leveransteamet. Det långsiktiga målet är att du självständigt arbetar med hela processer från kravspecifikationsmöte, följer upp dina kunder tillsammans med kundansvarig säljare och säkerställer att våra kunder och konsulter älskar att samarbeta med oss!

Som medarbetare på Hero behöver du inte vara orolig för vare sig stämpelklocka eller detaljstyrning. Du är fri individ och vi litar på din inneboende drivkraft att vilja göra en bra insats. Du kan också känna dig trygg med att kunna kombinera arbetsliv, familj och fritid på ett sunt sätt då vi har en kultur som uppmuntrar välmående och balans i livet. Vi är ambitiösa och har samtidigt välmående medarbetare som har kul på jobbet!

För oss är det självklart att välkomna medarbetares vilja att vara med och utveckla företagets arbetssätt, rutiner och processer. Vi som företag blir mer framgångsrika om vi inkluderar våra medarbetare i utvecklingen!

Kompetensprofil

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom PAO/HR. Vi tror att du har erfarenhet från att arbeta med kunder i en serviceroll sedan tidigare.

Vi söker dig som delar våra värderingar och vårt affärstänk. Du är en positiv serviceminded, driven och administrativt effektiv person som sätter kunder, konsulter och kandidater i fokus. Vår vardag är väldigt affärsnära och vi samarbetar som ett team varpå det är viktigt att du förstår värdet av att vara med och bidra till teamet.

Omfattning och tillträde

Tjänsten är på heltid, tillträde sker snarast men beroende på din tillgänglighet. Vi har i dagsläget ett härligt kontor på Kungsholmen (T-bana Fridhemsplan) som vi delar med våra systerbolag Closers och Uniq.

Lön och förmåner

- Fast månadslön
- Friskvårdsbidrag, mobil, laptop
- Flexibla arbetstider
- Pension och försäkringar enligt kollektivavtal


Ansökan

Du ansöker till tjänsten genom att klicka på knappen ”ansök”. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av Christoffer Sperring som nås på christoffer.sperring@hero.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2021
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Ramboll is hiring in Northern Sweden!

Ramboll is hiring in Northern Sweden!

28 november 2024