OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Studerar du HR eller motsvarande och söker ett värdefullt extrajobb? Är du flexibel och vill lära dig mer om vad konsult- och rekryteringsbranschen har att erbjuda? Vi söker dig som vill bli en del av vårt familjära team och stötta med HR-administration ca 1-3 dagar/vecka.
Hos oss på KFX har vi ett högt arbetstempo som varvas med mycket skratt. Du kommer att arbeta på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, mål och med stort fokus på kund, konsult och kandidat. Vi söker just nu en rekryteringsassistent till vårt härliga team i Malmö!
Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en allt mer digital värd. KFX fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.
Med inte mindre än 35 år i branschen har vi idag regionala kontor runt om i hela landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag – oavsett roll eller år inom bolaget.
Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, teamkänsla och en positiv anda. På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång.
Arbetsuppgifter
I rollen som rekryteringsassistent kommer du stötta rekryteringsansvarig med annonsskrivning, urval, telefonintervjuer, referenstagning samt HR-administration. Du kommer få en stor inblick i vad rollen som rekryteringsansvarig och konsultchef innebär.
Du kommer även att ansvara för KFX Malmös jourtelefon var fjärde vecka. Det innebär att ta emot, schemalägga och koordinera konsulter vid sjukdom.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Studerar på en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande och har minst ett år kvar av dina studier
- Gärna tidigare har arbetat med någon form av service och administration
- Finns tillgänglig 1-3 dagar per vecka samt vara öppen för att hantera vår jourtelefon kl. 06-08 var fjärde vecka. Jourtelefonen kan hanteras hemifrån.
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är prestigelös och handlingskraftig. Hos oss kan det gå snabbt - det vill vi att du ska trivas i. Vi genar inte när det kommer till kvalitén, som person är det därför viktigt att du är strukturerad och noggrann. För att trivas i vårt team tror vi att du är utåtriktad, positiv och effektiv. Du har god datorvana, talar och skriver svenska obehindrat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Start för tjänsten: Enligt överenskommelse
Arbetstid jour : Måndag-fredag kl. 06-08
Möjlighet att ersätta ansvarig rekryterare och konsultchef på heltid under sommaren kommer finnas.
Intervjuer sker löpande. Vid frågor eller funderingar kontakta Regionchef Matilda Burström på 060-15 46 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg