OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vill du ha ett omväxlande arbete i ett framgångsrikt team där du får möjlighet att växa och utvecklas inom bemanning och rekrytering? För att kunna fortsätta erbjuda våra kunder hög service och kvalitet i våra leveranser gör Logent en satsning och förstärker teamet med en driven rekryteringsassistent till vårt huvudkontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm.
Du erbjuds ett spännande arbete med ett stort mått av självständighet och eget ansvar. Som rekryteringsassistent kommer du främst att arbeta med våra uthyrningsuppdrag och rekryteringsprocesser och bistå konsultcheferna i deras dagliga arbete. I uppgifterna ingår bland annat att hjälpa till med annonsering, kandidatsökning, telefonintervjuer, personintervjuer och referenstagning. Vidare hjälper du till med att administrera personalfrågor kring våra bemanningskonsulter och bemanningsuppdrag samt vår introduktion av nya bemanningskonsulter, deras anställningsavtal m.m.
En viktig del av den här tjänsten är proaktivt arbete; att utifrån våra prognoser dagligen hålla i intervjuer för att arbeta upp en kandidatbank av de bästa kandidaterna för att snabbt kunna möta våra kunders behov.
Din profil
Du gillar kontakten med människor och har förmågan att skapa goda och långsiktiga relationer. Vidare behöver du vara mycket strukturerad och ha en god administrativ förmåga. För att lyckas i rollen måste du klara av att ha många pågående uppgifter parallellt samt förmågan att på ett effektivt sätt planera och prioritera ditt arbete. Du behöver ha en god överblick, vara flexibel och lösningsorienterad. Vi lägger även stor vikt vid din förmåga att kommunicera i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet från HR-området och affärsverktyget Intelliplan är meriterande men inget krav. Är du en lagspelare som tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet? Då kommer du att trivas i rollen som rekryteringsassistent hos oss på Logent!
Intresserad av tjänsten?
Tjänsten som rekryteringsassistent skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev omgående. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår Distriktschef Love de Val på love.deval@logent.se
Välkommen med din ansökan!
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2018 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla tillsvidareanställda medarbetare friskvårdsbidrag, försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie-Louise Bååth
070-7227759
Fredrik Strömberg
Marie-Louise Bååth
070-722 77 59