OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspireras du av att se människor lyckas i rätt miljö och därigenom se företag växa - mycket tack vare dig? Vi vill bli fler och utökar nu vår verksamhet med en Rekryteringsassistent.
Vilka är vi?
Efter att ha arbetat med över 100 olika företag från nationella start-ups till globala mångmiljardföretag har vi ställt oss frågan: Vad skiljer företagen som överträffar sina tillväxtmål och vinner gasellutmärkelser flera år i rad mot företagen som efter flera år står still på i princip samma plats?
Från insikterna föddes idén att skapa Salesonomics, med målet att bli din ”one stop shop” där vi hjälper företag att hitta den smartaste lösningen för att optimera sin försäljning.
Vår affär står på tre tydliga ben i form av Rekrytering & Onboarding, Strategiutveckling och Säljträning. Vi är en tillväxtpartner utifrån den situation som bolagen befinner sig i, oavsett om det är en ny startup, en scaleup som vill accelerera snabbt eller ett väletablerat företag som satt nya målsättningar.
Hos oss erbjuds du:
Vi erbjuder dig att vara med på en spännande tillväxtresa där vi hjälper andra bolag att accelera sin försäljning. Du kommer vara en viktig del av den fortsatta resan och få ett stort förtroende att utvecklas som person och utveckla verksamheten.
Hos oss får du chansen att arbeta med erfarna och kompetenta kollegor inom sälj och rekrytering samtidigt som du får samarbete med fantastiska bolag.
Vi erbjuder dig:
- En roll där du kommer att få utvecklas och långsiktigt blir dina kunders och kandidaters viktigaste rådgivare
- Du kommer få vara med på en tillväxtresa med kollegor som har samma prioriteringar
- Praktisk träning i "Soft skills" varje vecka tillsammans med dina kollegor
- En ersättningsmodell som ger dig både trygghet och en möjlighet till påverkan
- Återkommande team-aktiviteter - resor, events, konferenser, utbildningar
- Och inte att glömma - att arbeta med trevliga kollegor som precis som du vill utvecklas och samtidigt ha kul på vägen
Om Rollen:
Rollen som Rekryteringsassistent hos oss på Salesonomics är varierande där du kommer arbeta affärsnära och operativt i vår rekryteringsaffär. Du kommer ha som fokus att stötta våra rekryterare i deras processer för att vi tillsammans ska lyckas med våra uppdrag att hitta rätt person till våra samarbetspartners. Ambitionen är att du med tiden kommer växa med rollen och ansvara för egna rekryteringsprocesser.
Arbetsuppgifter:
- Annonsering, Search, telefonavstämningar, intervjuer och referenstagning
- Bygga upp och ta hand om vårt kandidatnätverk
- Stötta seniora rekryterare i deras dagliga arbete
Vem är du?
Vi söker dig som ständigt vill utvecklas och även bidra till att din omgivning utvecklas.
Du behöver brinna för genuina relationer och vill lära känna människan bakom rollen. Du tycker om att ta ett stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som samarbetet med dina kollegor är viktigt.
Vad som står i ditt CV idag har inte så stor betydelse utan din inställning och personlighet kommer vara avgörande för den här tjänsten.
Tjänsten är antingen heltid eller deltid, vi är öppna för alla möjliga lösningar bara du är rätt person. Studerar du och söker en deltidstjänst för att utvecklas och komplettera din utbildning är det möjligt.
Krav:
- Growth Mindset
- Nyfiken
- Genuint intresserad av männsikor
- Ansvarstagande
Meriterande:
- Erfarenhet från bemanning eller rekrytering
- Tidigare personalansvar från andra yrken
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.