Rekryteringsassistent till Starfinder

Rekryteringsassistent till Starfinder

Arbetsbeskrivning

Starfinder är ett rekryteringsföretag med kunniga och skickliga rekryterare som tillsammans har över 25 års erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Vi är baserade i Stockholm och har erfarenhet av rekrytering och bemanning på alla nivåer, både inom tjänstemanna- och arbetarsidan.

Vi söker nu nästa stjärna till vårt drivna rekryteringsteam, och vi ser med entusiasm fram emot att anställa en rekryteringsassistent.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som rekryteringsassistent kommer vara att jobba med och stötta upp i delar av rekryteringsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att skriva attraktiva annonser och publicera dem i våra annonskanaler. Läsa igenom kandidaters CV och ansökan samt boka in intervjuer. Du kommer att jobba med search för att ta fram passande kandidater från LinkedIn och i andra nätverk, hålla i egna intervjuer samt ringa referenssamtal. Du kommer även vara mycket inblandad i vår konsultuthyrning och bemanning, där du kommer lära dig mer om anställningar och att skriva anställningsavtal, få kunskap om arbetsrättsliga frågor, kollektivavtal samt olika personalfrågor. Du kommer också vara behjälplig i marknadsföring och våra sociala medier.

Kvalifikationer
- Du som söker har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller personal.
- Du har med fördel erfarenhet av administrativt arbete, alternativt har jobbat med rekrytering eller personal i någon form tidigare.
- Erfarenhet av B2B är meriterande.
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- B-körkort är ett krav.
- Kunskap inom fotografering och intresse för sociala medier är ett stort plus.

Personliga egenskaper
Som person är du driven, lättlärd, noggrann och hungrig på att lära dig mer. Du är prestigelös och har inställningen att ingen arbetsuppgift är tråkig utan snarare nödvändig för att nå målet. Du tycker det är roligt med högt tempo och mycket som händer under arbetsdagen. Du delar med dig av idéer och erfarenheter, likväl som du lyssnar och tar åt dig av andras kunskaper. Du har en mycket positiv inställning och tror på dig själv, på oss som team och vår kapacitet att lyckas nå våra mål. Självklart finns stora utvecklingsmöjligheter och beroende på din profil, dina målsättningar och vilken väg du vill gå, hjälper vi dig att komma dit.

Ansökan och tillträde
Arbetstiderna är förlagda under kontorstid med möjlighet till flex. Tjänsten är på heltid, med start under Q1 2020. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i det natursköna Alvik i Bromma. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Catrin Fjellström, 0700-744 018. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Observera att ansökningar endast tas emot via denna annons.

Starfinder - kultur och värderingar
Starfinder är ett start-up bolag där du kommer ha stor möjlighet att påverka och stor frihet att själv styra ditt egna arbete. Vi ger dig verktyg och den stöttning du behöver för att lyckas i din roll. Vi tror på kvalitet framför kvantitet, långsiktighet i allt vi gör och värderar personliga relationer både med kunder, kandidater och kollegor mycket högt. Vår kultur präglas av glädje, professionalism, högt i tak, ärlighet, samarbete och ett affärsdrivet arbetssätt. Det ska dessutom inte underskattas hur fantastiskt roligt vi har på jobbet!

Kontaktpersoner på detta företaget

Günay Zelic

Marcus Sölvin
0700745918
Günay Zelic
0762622688
Catrin Fjellström
0700744018

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2020
  • Ansök senast: 1 juli 2020

Besöksadress

Gustavslundsvägen 12, Bromma
None

Postadress

Gustavslundsvägen 12
Bromma, 16751

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024