Rekryteringsassistent till Sweco start omgående

Rekryteringsassistent till Sweco start omgående

Arbetsbeskrivning

Är du nyexaminerad personalvetare och intresserad av rekrytering? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Vi söker nu till vår kund Sweco dig som är nyexaminerad från personalvetarprogrammet och är nyfiken på att arbeta med rekrytering. Som rekryteringsassistent får du möjlighet att arbeta med rekrytering och samtidigt arbeta på ett av Sveriges viktigaste bolag. Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

I den här rollen kommer du tillhöra Sweco Digital Services som erbjuder Sveriges mest innovativa konsulter inom IT, datahantering, rådgivning och digital kommunikation. Här har du chansen att vara med på den tillväxtresa som Sweco Digital Services är på, där du erbjuds ett stort ansvar från start.  Ett perfekt steg för dig som vill arbeta operativt med rekrytering och vill bygga vidare på ditt CV!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att få arbeta nära rekryterande chefer och ditt huvudfokus kommer att vara att proaktivt leta, attrahera och rekrytera talanger inom de olika kompetensområdena. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Hantera ansökningar och genomföra löpande urval
• Annonsering
• Marknadsföring och spridning
• Kallelser, bokningar och mail
• Intervjuer
• Referenstagning
• Tester
• Ge besked om process och status till kandidater

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Konsultuppdraget har planerad start omgående och pågår i ca 6 månader med möjlighet till en tillsvidaretjänst hos Sweco. Tjänsten är på heltid med möjlighet till flex. Placering för tjänsten är på Kungsholmen i Stockholm, där arbetet sker nationellt och resor i Sverige kan förekomma.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en personalinriktad utbildning, från universitet eller yrkeshögskola. Vi ser att du har tidigare erfarenhet från arbete inom service och har du erfarenhet av rekrytering så ser vi det som meriterande. 

Som person är du initiativtagande och lösningsorienterad. Vidare är du serviceminded då du i rollen som rekryteringsassistent utgör en stöttande funktion. Du förväntas driva ditt eget arbete och bör därmed vara självgående och strukturerad. Företaget befinner sig på en tillväxtresa vilket kan innebära snabba omprioriteringar i ditt arbete. Det är därför viktigt att du är flexibel och kan prioritera och fatta egna beslut.

Du är flytande i såväl svenska som engelska, i både tal och text.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 2 mars 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024