Rekryteringsassistent till Swedavia

Rekryteringsassistent till Swedavia

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Swedavia, Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.


Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en Rekryteringsadministratör till vår kund Swedavia på Arlanda. Tjänsten startar i september och pågår i sex månader med chans till förlängning. Swedavia har just nu ett högt tryck i deras verksamhet och behöver därför stärka upp rekryteringsteamet med en duktig rekryteringsadministratör. Swedavia erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett glatt team där ditt uppdrag blir att se till att deras administrativa rutiner löper sömlöst. Du får insyn i en spännande verksamhet med många olika befattningar och roller som behöver tillsättas. I rollen som Rekryteringsadministratör stöttar du deras rekryterare i rekryteringsprocessen genom att koordinera och administrera säkerhetsprövningar för deras operativa verksamhet. I det ingår att samla in nödvändiga dokumentation från kandidaterna, beställa drogtester, säkerhetsintervjuer, registerkontroller, badge-ansökningar m.m. samt följa upp och se till att allt kommer in i tid och att det är korrekt. Det kräver att du har mycket kontakt med kandidater och att du är ständigt ett steg före eftersom Swedavia arbetar mot snäva deadlines och det ofta är bråttom att få allt på plats. Det förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter och du behöver kunna hoppa in där du behövs. I mån av tid kommer du även att få lära dig onboarding av konsulter för att kunna stödja det teamet i peakar och vid frånvaro. Swedavia kommer under hösten implementera ett nytt rekryteringssystem och andra systemstöd som gör att du behöver vara intresserad och duktig på att lära dig system och kunna hjälpa rekryterande chefer lära sig detta också. Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och deras förväntan är att du aktivt deltar i deras team för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. De bollar frågor med varandra dagligen och löser små och stora utmaningar tillsammans. Det viktigaste hos oss är att kunderna får en snabb, effektiv och bra service så därför söker vi dig som har erfarenhet av administration som kräver noggrannhet. Bemanning & Rekrytering inom Swedavia Service Center, ansvarar dels för avrop av konsulter och dels för rekrytering av anställda, således samlar Swedavia all kompetens kring resurstillsättning inom samma enhet. Vårt uppdrag är att sätta standarden och processen hur man rekryterar på Swedavia, likväl som att själva driva rekryteringsuppdrag och stötta cheferna, HR Business Partners och övriga i rekryteringsfrågor.


Din profil
Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av en liknande roll. Som person är du pro-aktiv, noggrann, serviceinriktad och effektiv. Du behöver vara prestigelös och positiv, eftersom nya frågeställningar och arbetsuppgifter kan dyka upp under en arbetsdag och ofta behöver lösas snabbt. Du behöver ha erfarenhet av administration så du kan arbeta självständigt med givna arbetsuppgifter enligt de processer som finns. Du kommer att trivas hos Swedavia om du gillar att ha koll på detaljer, hoppa mellan olika frågeställningar, bygger naturligt relationer med kunder, leverantörer och kollegor, och tycker om att planera och arbeta tillsammans som ett lag för din kunds bästa. Vidare har du kanske tidigare erfarenhet som assistent, administratör, kundtjänst eller dylikt. Det är viktigt att du har vana att arbeta i olika system, duktig på Excel och tycker det är kul med IT och att lära dig arbeta med olika systemlösningar.


Ansökan
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sofia Eriksson, via mejl: sofia.eriksson@clwork.se eller telefon 070 821 53 41. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 augusti 2022

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024