OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Rekryteringsassistent får du möjligheten att bli en del av ett familjärt, snabbt växande bolag. Du kommer i ett tidigt skede att få axla ett stort ansvar inom rekrytering och dessutom få möjligheten att samla på dig meriterande erfarenhet inför framtiden. Studerar du idag en utbildning inom HR eller personal är det här rätt roll för dig!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en Rekryteringsassistent till ett globalt ledande ingenjörsbolag inom fordonsindustrin. Bolaget har som ambition att växa och du kommer ha en central roll i att hjälpa dem att hitta deras framtida kollegor. Du kommer framför allt att stötta chefer i den inledande fasen av rekryteringsprocessen, där du bland annat kommer att få skriva annonser, genomföra search samt hålla en första telefonavstämning med intressanta kandidater.
För den här rollen kan du antingen vara placerad på Lindholmen eller i Trollhättan, i längden kommer du även ha möjlighet att arbeta delvis på distans.
Du erbjuds
- Arbeta i ett mindre och familjärt kontor som präglas av engagemang och kommunikation
- Samla på dig meriterande erfarenhet inom rekrytering och HR-administration
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Skriva och publicera annonser
* Kravprofilstagning, Selektering och Search
* Genomföra telefonavstämningar och boka intervjuer
* Utöver att vara delaktig i hela bolagets rekryteringsprocess kommer du även ansvara över den dagliga driften på kontoret.
* Du kommer bland annat se till att kontoret är rent och fint samt vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom HR, ekonomi alternativt arbets- eller beteendevetenskap
- Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift då detta används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Arbetat med rekrytering tidigare
- Erfarenhet från arbete inom administration, service och kundkontakt
Vi ser det som meriterande om du är i slutet av din utbildning och är öppen för att fortsätta efter dina studier om detta skulle bli aktuellt.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Prestigelös
- Flexibel
- Strukturerad
För att lyckas i rollen behöver du dessutom ha en utpräglad can-do mentalitet och trivas i en roll där du får ta egna initiativ. Du behöver även ha ett stort driv och vara noggrann i ditt arbete.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231