Rekryteringsassistent till växande bolag!

Rekryteringsassistent till växande bolag!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Rekryteringsassistent får du möjligheten att bli en del av ett familjärt, snabbt växande bolag. Du kommer i ett tidigt skede att få axla ett stort ansvar inom rekrytering och dessutom få möjligheten att samla på dig meriterande erfarenhet inför framtiden. Studerar du idag en utbildning inom HR eller personal är det här rätt roll för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en Rekryteringsassistent till ett globalt ledande ingenjörsbolag inom fordonsindustrin. Bolaget har som ambition att växa och du kommer ha en central roll i att hjälpa dem att hitta deras framtida kollegor. Du kommer framför allt att stötta chefer i den inledande fasen av rekryteringsprocessen, där du bland annat kommer att få skriva annonser, genomföra search samt hålla en första telefonavstämning med intressanta kandidater.

För den här rollen kan du antingen vara placerad på Lindholmen eller i Trollhättan, i längden kommer du även ha möjlighet att arbeta delvis på distans.

Du erbjuds
- Arbeta i ett mindre och familjärt kontor som präglas av engagemang och kommunikation
- Samla på dig meriterande erfarenhet inom rekrytering och HR-administration

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skriva och publicera annonser
* Kravprofilstagning, Selektering och Search
* Genomföra telefonavstämningar och boka intervjuer
* Utöver att vara delaktig i hela bolagets rekryteringsprocess kommer du även ansvara över den dagliga driften på kontoret.
* Du kommer bland annat se till att kontoret är rent och fint samt vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter.


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom HR, ekonomi alternativt arbets- eller beteendevetenskap
- Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift då detta används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetat med rekrytering tidigare
- Erfarenhet från arbete inom administration, service och kundkontakt

Vi ser det som meriterande om du är i slutet av din utbildning och är öppen för att fortsätta efter dina studier om detta skulle bli aktuellt.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Prestigelös
- Flexibel
- Strukturerad

För att lyckas i rollen behöver du dessutom ha en utpräglad can-do mentalitet och trivas i en roll där du får ta egna initiativ. Du behöver även ha ett stort driv och vara noggrann i ditt arbete.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-administratör till kommande uppdrag

HR-administratör till kommande uppdrag

1 oktober 2024

30 september 2024

28 september 2024