OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rekryteringsassistent till Maxkompetens i Kristianstad
Är du en öppen, social och initiativtagande student som vill testa på arbetet som rekryterare på deltid? Vi söker dig som har några år kvar av dina högskolestudier och som med en stor dos energi och servicekänsla vill skaffa dig nyttig arbetslivserfarenhet hos oss under din studietid.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som bemannings- och rekryteringsassistent arbetar du tätt med våra konsultchefer och rekryterare där ert gemensamma uppdrag är att ge våra kunder de bästa kandidaterna. I rollen ingår både administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter med rekrytering och bemanning som huvudområde. Du har i rollen mycket kontakt med kandidater och konsulter.
Rollen ger utrymme för egna initiativ och ger dig en värdefull inblick i den rådande arbetsmarknaden. Vidare blir du en del av ett engagerat team som arbetar med energi, hög ambition och mycket hjärta.
I rollen kommer du bland annat få arbeta med:
* Annonsutformning
* Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning
* Telefonkontakt med konsulter
* Övrig administration
Tjänsten är på deltid och arbetstiderna är mån-fre dagtid, även halvdagar kan förekomma. Då vår arbetsbelastning är varierad kan behovet av din hjälp variera från vecka till vecka. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel. Självklart anpassas arbetstiderna efter ditt studieschema.
Din profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en positiv och noggrann person. Du är ansvarstagande och har en god problemlösningsförmåga. Du har goda kommunikativa egenskaper, vågar ta för dig och tycker det är kul att skapa relationer.
Vi tror att du är orädd och trivs i en miljö där du utmanar dig själv. Vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Att ta sig an nya uppgifter och bidra med dina åsikter ser du som en självklarhet.
För att vara aktuell för tjänsten krävs att:
* Du studerar på högskola (eller motsvarande eftergymnasial utbildning) på minst 50%
* Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
* Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift
Övrig information
Placeringsort: Kristianstad
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstid och omfattning: Tjänsten är på deltid och arbetstiderna kan variera mellan mån-fre dagtid, även halvdagar kan förekomma.
Lön: Enligt kollektivavtal
Det finns ingen anledning att vänta med skicka in din ansökan via www.maxkompetens.se, vi kommer jobba löpande med urvalet. Senast den 17 september 2021 vill vi dock ha din ansökan. Ring mig Therese, Kontorschef Kristianstad, mer än gärna så berättar jag mer om vår vardag, teamet och vad som krävs för rollen. Jag nås på 076-555 83 80 eller Hoppas vi hörs!
Ansökan via mail undanbedes med hänvisning till GDPR.
Om Oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.