OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- Är du modig och snabb i både tanke och handling?
- Är du en administrativ klippa som älskar interaktionen med dina människor?
- Är du ett socialt geni som får människor att trivas?
- Vill du lära dig allt om proffsigt rekryteringsarbete inifrån ett av Sveriges mest framåtlutade och innovativa bolag?
Dåså - Läs vidare!
Som rekryteringsassistent hos Valtech hjälper du rekryterande chefer att arbeta mot uppsatta rekryteringsmål. Du ingår i ett rekryteringsteam, som är centralt för att Valtech ska fortsätta växa och vara konkurrenskraftiga. Din huvudsakliga uppgift är att koordinera rekryteringsprocessen för att undvika flaskhalsar och bidra till en bra kandidatupplevelse. Du håller koll på alla lösa trådar så att kandidaten får en bra uppfattning av Valtech som bolag under hela rekryteringsprocessen.
Detta är en spännande och varierande roll där vi söker dig som gillar att arbeta självständigt och ta eget ansvar över dina arbetsuppgifter, men samtidigt gillar att sammarbeta. Det förekommer mycket administrativt arbete likväl som en hel del social interaktion med framtida medarbetare och kollegor.
I övrigt ser vi gärna att du positivt mindset och har ett genuint intresse för att upprätthålla goda sociala kontakter, både inom Valtech men även till våra kandidater.
Arbetsuppgifter
Som Rekryteringsassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med att:
- Boka intervjuer/möten mellan kandidater och Valtech-medarbetare
- Säkerställa att aktuell information om en kandidat fortlöpande finns tillgänglig
- Undanröja flaskhalsar, så att ingen kandidat ”hamnar mellan stolar”
Vi söker dig som:
- Har goda kunskaper i svenska och engelska tal och skrift
- Trivs med att arbeta självständigt under eget ansvar
- Alltid uppträder professionellt i ditt bemötande
- Är en administrativ klippa
- Gillar att ha många bollar i luften och samtidigt upprätthålla ordning och reda
- Har ett positivt förhållningssätt till ett ständigt pågående förändringsarbete
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av rekrytering
- Har erfarenhet av administrativt arbete
- Tidigare har arbetat med TeamTailor och Office 365
Fakta Valtech
Valtech grundades i Frankrike 1993 och har funnits i Sverige sedan 1999. Huvudkontoret finns idag i London. Globalt har Valtech verksamheter i totalt 16 länder (37 kontor) och 2600+ anställda medarbetare globalt. I Sverige finns 280 anställda som sitter i fantastiska lokaler i Kungliga Myntet vid Stadshuset i Stockholm samt på Kungsgatan i Göteborg.
Valtech är en digital partner som med kreativitet, teknik och lättrörliga arbetssätt gör våra kunder bättre. Vi samlar olika specialister under ett och samma tak. Ungefär två tredjedelar av våra konsulter har sina rötter i tekniken medan en tredjedel fokuserar på strategi, upplevelse och design.
Varför Valtech?
Valtech har sedan etableringen 1999 haft en stadig tillväxt och är en global digital partner med lokal förankring. Under åren har vi lyckats behålla det lilla företagets känsla i en allt större organisation med snabba beslutsvägar, platt organisation, liten overhead samt lyhördhet för kundens önskemål och medarbetarnas initiativ. Valtechs värdeord; Share, Dare & Care genomsyrar varje steg i affären och är något som alltid eftersträvas. Valtech är ett företag i förändring. Det betyder att du kan vara med och påverka vår, och således din egen framtid.
Valtech erbjuder en inkluderande arbetsmiljö med stor frihet att utveckla din egen roll. På Valtech sätter man alltid laget före jaget och det är alltså viktigt att du är en god ”team player”. Andra viktiga värdeord är kompetens och ödmjukhet som genomsyrar hela organisationen.