Rekryteringsassistent/Administratör

Rekryteringsassistent/Administratör

Arbetsbeskrivning

Till en arbetsgivare i Nordvästra Skåne söker vi nu en administratör/rekryteringsassistent för ett uthyrningsuppdrag. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt. Längden på uppdraget är fyra månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifterna kommer att vara att avlasta ordinarie bemannings och rekryteringskoordinatorer i deras arbete. Du skall ha tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter. I rollen kommer du att arbeta med flera processer samtidigt så din förmåga att hantera det är viktig. Det är meriterande om du tidigare har varit delaktig i eller själv har drivit rekryteringsprocesser.

Arbetsuppgifter kommer att bestå utav att vara behjälplig vid rekryteringsarbetet, skriva annons, göra urval, telefonintervju och referenstagning. Du kommer också att ha kontakt med anställda vikarier. Vidare kommer du att hjälpa till med skrivandet av anställningsavtal, förbereda löneunderlag samt övrig administration kopplad till uppdraget.

Goda kunskaper i svenska är ett krav. Som det ser ut kommer en stor del av arbetet att skötas via distans.

Vi kommer att hantera ansökningarna löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena personal
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2022

Liknande jobb


22 november 2024

13 november 2024