OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.
Mariestad står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.
I Mariestads kommun arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamheter. Här förvaltar och utvecklar vi några av samhällets viktigaste uppdrag: barns lärande, god omsorg och hållbar samhällsutveckling.
Då en av våra två rekryteringshandläggare gått vidare till annat arbete söker vi nu en ersättare.
Är du en person som förstår utmaningen i rätt person på rätt tjänst? Gillar du att rekrytera och att finslipa på rekryteringsprocesser? Då kan du vara den person vi söker!
ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringshandläggare i kommunen tillhör du en avdelning kopplad till vår HR-funktion. Din arbetsplats är stadshuset i centrala Mariestad.
Tillsammans med en kollega stöttar du enhetschefer, främst inom socialförvaltningen samt äldre- och omsorgsförvaltningen, i rekryteringsprocesser med allt ifrån att upprätta kravprofil, annonsering, cv-gallring, telefonavstämning, intervjuer och referenstagning. Rekryteringar avser i dagsläget tim- och sommarvikarier inom omsorgen men även ordinarie tjänster inom de två förvaltningarna.
Internt har rekryteringshandläggarna mycket kontakt med enhetschefer och samordnare kring kandidater men även kring frågor om arbetsrättsliga delar däribland LAS.
I arbetsuppgifterna ingår även externa rekryteringssamarbeten för att attrahera kompetenser vilket kan handla om att delta på mässor, informationsträffar och andra rekryteringsevent.
Arbetet är till stor del fritt att utforma tillsammans med din kollega och ett stort ansvar ligger i att ni kontinuerligt utvecklar och förfinar rekryteringsprocesserna.
KVALIFIKATIONER
För att passa för tjänsten som rekryteringshandläggare söker vi i första hand dig med en eftergymnasial utbildning inom personalområdet eller annan likvärdig utbildning som vi bedömer som relevant. Ett alternativ kan vara om du har en längre erfarenhet av arbete med rekrytering, bemanning, eller personalplanering.
Som person har du lätt för att prata med människor och inför grupper, du är lyhörd i mötet med kandidater och du är positiv och prestigelös i samarbete internt och externt. Eftersom arbetet periodvis kan vara intensivt ska du kunna hantera ett stort kandidatinflöde och samtidigt bibehålla kvalitet i utförandet och i dokumentation.
Vidare ska du vara driven i att hela tiden vilja finslipa och förbättra rekryteringsprocesserna.
Du bör ha ett väl utvecklat skriftspråk och en viss grundläggande förståelse för textkommunikation. Du bör även ha grundkunskaper i LAS.
B-körkort är ett krav.
Meriterande är om du är van att arbeta med rekryteringsverktyg, likaså är det meriterande med verksamhetskunskap inom omsorgen.
För frågor/problem kring ansökan kontaktar du Visma Recruit på 0771-693 693. För funderingar kring tjänsten kontaktar du rekryteringshandläggare Markus Karlsson på 0501-75 65 05.
Rekrytering sker löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatumet.
Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Den som söker denna tjänst ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen. Ansökan via e-post eller pappersformat kommer inte hanteras.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO-chef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
bitr Vård och Omsorgschef Britt Johansson
0501-75 63 60
Enhetschef Bemanningsenheten Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
Individ- och familjeomsorgschef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Sofia Axelsson
0501-756442
Team-ledare Anne-Marie Kjaergaard
0501-75 67 79
Enhetschef Carina Eriksson
0501-756496
Tf Enhetschef Katrin Jedselius
0501-756603
Enhetschef Lena Myrén
0501-756670