OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker nu rekryteringshandläggare till personalförsörjningsenheten i Sundbyberg. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och spännande arbete i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds ändamålsenlig introduktion och möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling. Det pågår ett stort förändrings- och utvecklingsarbete inom HR-området på Migrationsverket där det finns möjligheter för dig att bidra.
Arbetsuppgifter
Som rekryteringshandläggare arbetar du operativt i nära samverkan med dina teamkollegor. Du förväntas stötta i ett antal delar av rekryteringsprocessen, tex utformning av annons, genomföra urval, telefonintervjuer och referenstagningar. Du ansvarar också för rekryteringsadministration och viss mejlhantering. Du agerar professionellt och bidrar med idéer för vårt arbete med ständiga förbättringar.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning med beteendevetenskaplig, psykologisk eller pedagogisk inriktning eller annan HR-/personalutbildning i kombination med för befattningen relevant arbetslivserfarenhet. Du har minst 6 månaders erfarenhet av någon form av rekryteringsarbete och av administration, samt kunskap i förvaltningsrätt. Du har mycket goda kommunikativa kunskaper, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet från myndighet och kunskap i arbetsrätt.
Personliga kompetenser
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Vidare arbetar du bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse och vilja att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar.
Upplysningar
Anställningsform: visstid 6 månader
Information om arbetstid: förtroendearbetstid
Placering: Sundbyberg
Tillträde för befattningen: snarast möjligt
Vi tillämpar individuell lönesättning
Det förekommer resor i tjänsten
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen eller befattningen är du välkommen att kontakta teamledare för rekryteringscenter Irina Backman irina.backman@migrationsverket.se
Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast söndagen den 19 mars 2017. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.