OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills fortsätter framgångsrikt att växa och vi behöver utöka vårt team med ytterligare en rekryteringskonsult! Du är intresserad av att jobba på ett flexibelt, snabbrörligt och professionellt bemannings- och rekryteringsföretag som ligger centralt placerat mitt i Stockholms innerstad. Du har en akademisk examen och något års erfarenhet av rekrytering, gärna från offentlig sektor, trivs med att arbeta i ett högt tempo och vill effektivt bistå och hjälpa våra kunder i deras verksamhet. TJÄNSTEBESKRIVNING Som rekryteringskonsult tar du ansvar för hela rekryteringsprocessen, tar fram kravprofiler, skriver och publicerar annonser, genomför intervjuer, gör uppföljningar, tar referenser och väljer ut rätt person till rätt plats. Rekryteringarna kommer in på uppdrag av de kundansvariga säljarna som du kommer att ha ett tight samarbete med och du kommer att ingå i ett team med flera rekryterare som hjälper och stöttar varandra. Du kommer att hantera flera rekryteringsprocesser samtidigt och det är viktigt att du levererar i tid och med högsta möjliga kvalitet! Initialt kommer du att rekrytera personal främst med inriktningen ekonomi, kontorsadministration och information. Erfarenheter av detta är meriterande. PERSONLIGHET Du har en utpräglad känsla för service, är drivande och effektiv. Du är nyfiken och har god kännedom om både dig själv och andra människor. Du är fokuserad, snabbtänkt, arbetar strukturerat och har förmåga att vara i nuet samtidigt som du hanterar en föränderlig miljö. Du tar ansvar för ditt jobb, har hög personlig integritet och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när så behövs. Det är viktigt att du kan prioritera, att du förstår kundens behov och att du är skicklig på att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är professionell och förstår försäljning samt kan använda MS Office.