Rekryteringskonsult

Rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Rekryteringscenter har en samlad spetskompetens inom rekrytering. Vi ansvarar för kommunövergripande frågor kopplat till rekrytering och erbjuder rekryteringstjänster till kommunens alla chefer. Skellefteå kommun har över 400 olika yrkeskategorier vilket innebär att vi rekryterar en rad olika kompetenser på många olika nivåer.

Vår arbetsplats är i Stadshuset i den del som är aktivitetsbaserad. Vi är ett litet team med höga ambitioner, som hjälps åt och stöttar varandra och framför allt har vi riktigt kul på jobbet! Eftersom våra tjänster blir allt mer efterfrågade får vi nu möjlighet att välkomna en ny stjärna till vårt team.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult är ditt främsta uppdrag att kvalitetssäkra och effektivisera kommunens rekryteringsprocesser. Du jobbar på uppdrag av rekryterande chef och anpassar ditt stöd utifrån chefens önskemål och behov. Det kan handla om att vara ett stöd genom hela eller delar av en rekryteringsprocess eller att genomföra en rekryteringsprocess på egen hand och leverera slutkandidat till chef. I vissa rekryteringar behöver du lägga extra fokus på målgruppsanpassning och marknadsföring, medan du i andra rekryteringar främst fokuserar på urvalsarbete med tester och arbetsprover.
 
Som rekryteringskonsult projektleder du även större rekryteringsuppdrag samt arbetar med olika utvecklingsarbeten kopplat till rekrytering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är skicklig på att skapa förståelse för chefens verksamhet och behov och utifrån det kan presentera och sälja in riktigt bra lösningar. Du är van att arbeta serviceinriktat och konsultativt samt är professionell i mötet med kund, kandidater och andra samarbetspartners. Du har relevant högskoleutbildning utifrån uppdraget och har tidigare arbetat med rekrytering. Har du dessutom kunskap om kompetensbaserad rekrytering så är det meriterande.
 
Som rekryteringskonsult driver du självständigt ditt arbete  framåt och planerar och strukturerar de processer du ansvarar för. På Rekryteringscenter stöttar vi ofta upp och hjälper till i varandras processer och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och känner tillit till dina kollegor. Arbetet sker i ett högt tempo och du måste klara av att hantera många processer och kontaktytor parallellt. Förutsättningarna kan ändras snabbt och du behöver därför ha förmåga att snabbt ställa om och ändra din planering.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: IT och verksamhetsutveckling, Ekonomisupport, Personalsupport, Kommunikation, Måltid, Fastighet och Kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024