OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Arbetsgivarenheten har drygt 20 medarbetare som arbetar inom olika specialområden, bland annat ledar- och medarbetarutveckling, strategisk kompetensförsörjning, arbetsrätt och avtal, arbetsmiljö och rehabilitering, samverkan, jämställdhet- och mångfald samt systemförvaltning och löneadministration. Det är en arbetsplats med stort engagemang och arbetsglädje där vi trivs och utvecklas.
ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult på arbetsgivarenheten stöttar du förvaltningar och bolag inom koncernen Karlstads kommun. Du förväntas arbeta med rekryteringsprocesser - både självständigt och i nära samarbete med våra uppdragsgivare. Från kravprofil till urval, intervju och referenstagning. Tjänsten är en del av vårt arbete med strategisk kompetensförsörjning och i ditt arbete ingår även att utveckla vårt sätt att arbeta med sociala medier och andra kanaler i samband med rekryteringsprocessen.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning från personal- och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har erfarenhet av rekrytering, och av digitalt rekryteringsstöd.
Erfarenhet kring nyttjandet av internettjänster/sociala medier i kommunikations-/rekryteringssammanhang ser vi som viktigt och är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du kan arbeta självständigt och kan ta egna beslut i olika situationer. Viktiga egenskaper är också att du är flexibel, har god samarbetsförmåga och ett stort engagemang. Du behöver ha en öppen och rak kommunikation, servicekänsla, ödmjukhet och en förmåga att skapa lugn, stabilitet och trygghet. Vi värdesätter även att du kan arbeta strukturerat och är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för strategisk personalförsörjning.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02