Rekryteringskonsult

Rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Searchias specialistagentur är Sveriges största agentur för människor som är specialister på sitt yrkesområde. Vår egen specialitet är att hjälpa de duktigaste personerna till de mest eftertraktade tjänsterna. Tillsammans med oss slipper specialisten själv att söka ny arbetsplats. Och arbetsgivaren slipper leta runt efter de bästa medarbetarna. De finns ju redan hos oss.
Vi söker nu nästa person som vill vara med och fortsätta utveckla vårt samarbete med en strategisk kund. Våra kärnvärden är resultat, engagemang och kvalitet. På Searchia försöka vi varje dag leva efter dessa kärnvärden mot såväl kandidater, kunder och kollegor.
Arbetsuppgifter
Som Rekryteringskonsult hos Searchia består dina arbetsdagar av att hitta och rekrytera duktiga specialister. Ditt ansvarsområde består också i att hjälpa vår kund säkerställa sin kompetensförsörjning.
Du ansvarar självständigt för rekryteringsprocessen från ax till limpa i nära samarbete dina kollegor på Searchia och kundens kontaktpersoner.
För att gilla jobbet hos oss på Searchia är det viktigt att du tycker om att interagera med människor och förstå både kundens och kandidaternas behov.
Ett urval av arbetsuppgifter;
Kontakta av specialister via telefon/videomöten.
Matcha specialister mot passande jobbmöjligheter
Ansvara för rekryteringsprocessen från start till slut.
Arbeta tätt i team med kollegor i Umeå

Din profil
För att trivas i rollen som Rekryteringskonsult hos Searchia tror vi att du är en självgående och kommunikativ person som tycker om att jobba med människor och affärer. Searchia är en digital verksamhet och vi använder oss dagligen av olika IT-stöd vilket gör att du bör trivas med att arbeta administrativt i digitala verktyg. Du bör vara nyfiken, social och prestigelös. Det är stor fördel om du har telefon- och/eller intervjuvana. Du måste ha ett starkt affärsdriv och tycker om utmaningen i att skapa nya affärsmöjligheter som du sedan kan arbeta vidare med, självständigt eller i team med dina kollegor på Searchia.
Har du erfarenhet av rekrytering eller andra roller inom HR är det starkt meriterande, men vi är förstås även öppna för att du har annan erfarenhet eftersom vi lägger störst vikt på personliga egenskaper.
Vårt erbjudande
Söker du efter en fartfylld, prestigelös och innovativ verksamhet där du får möjlighet att utvecklas i din roll, är Searchia troligtvis en arbetsplats där du kommer trivas. På samma sätt som vi jobbar med individers utveckling i vårt dagliga arbete med specialister, tror vi också på att våra anställda får växa och utvecklas över tid genom att få större ansvar och bidra till företagets utveckling.
Searchia erbjuder bra villkor i form av en attraktiv ersättningsmodell, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme samt regelbundna aktiviteter med teamet på Searchia. Vi utgår från vanliga kontorstider 8:00–17:00 men med flexmöjligheter så det går mycket bra att kombinera med privatlivet. Då vi jobbar i en digitaliserad verksamhet behöver inte arbetet ske från kontoret varje dag.
Vi ser fram emot att lära känna dig mer och du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor får du gärna kontakta vd Niklas Jansson på jobb@searchia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Searchia AB UMEÅ
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2021
  • Ansök senast: 21 maj 2021

Postadress

Nygatan 18-20
UMEÅ, 90327

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024