Rekryteringskonsult

Rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
För att kunna arbeta smart med kompetensförsörjning har vi samlat vi vår rekrytering i en ny enhet med start augusti 2021.

Enhetens uppdrag är att i nära samarbete med verksamheterna, säkerställa att nya medarbetare rekryteras till förvaltningens alla verksamheter. Målet är att attrahera kompetenta medarbetare till våra yrken, kvalitetssäkra alla rekryteringar och att uppfattas som en attraktiv, modern och professionell arbetsplats. Vår nya rekryteringsenhet är en del av förvaltningens HR och kommunikationsavdelning. 

Hos oss kommer du att tillhöra ett team bestående av nio kollegor som jobbar som rekryteringskonsulter och HR-administratörer. Att samarbeta med förvaltningens verksamhetsnära HR-team är självklart liksom samarbetet med kommunikationsteamet utifrån arbetsgivarvarumärket och employer branding. Om någon vecka går vårt flyttlass till nyrenoverade lokaler på Kyrkogatan i Lund.

Vi behöver dig som kan förstärka vårt rekryteringsteam inför kommande sommarrekryteringar. För perioden januari till juni söker vi två rekryteringskoordinatorer, är du den vi söker?

Arbetsuppgifter
För att kunna arbeta smart med kompetensförsörjning har vi samlat vi vår rekrytering i en ny enhet med start augusti 2021. Enhetens uppdrag är att i nära samarbete med verksamheterna, säkerställa att nya medarbetare rekryteras till förvaltningens alla verksamheter. Målet är att attrahera kompetenta medarbetare till våra yrken, kvalitetssäkra alla rekryteringar och att uppfattas som en attraktiv, modern och professionell arbetsplats. Vår nya rekryteringsenhet är en del av förvaltningens HR och kommunikationsavdelning. 

Hos oss kommer du att tillhöra ett team bestående av nio kollegor som jobbar som rekryteringskonsulter och HR-administratörer. Att samarbeta med förvaltningens verksamhetsnära HR-team är självklart liksom samarbetet med kommunikationsteamet utifrån arbetsgivarvarumärket och employer branding. Om någon vecka går vårt flyttlass till nyrenoverade lokaler på Kyrkogatan i Lund.

Vi behöver dig som kan förstärka vårt rekryteringsteam inför kommande sommarrekryteringar. Vi söker två rekryteringskoordinatorer för uppdrag från januari till sista juni. Är du den vi söker?

Vi söker dig som
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom HR, personalvetenskap eller beteendevetenskap alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av rekryteringsarbete, gärna volymrekrytering. Du har god datorvana och kan hantera olika system, kunskaper i Varbi och Winlas är meriterande. Har du erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är detta också meriterande.

Som person är du mål och resultatinriktad med ett driv att utveckla processer och arbetssätt. Då en stor del av arbetet är att lägga upp en plan och en tydlig tidslinje för vårens rekryteringsarbete krävs det att du är duktig på att planera och organisera. Kontaktytorna både internt och externt är många därför behöver du vara tydlig och kommunikativ. Ditt intresse för, och kunskap om, människor är genuint.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, övriga språkkunskaper är alltid en tillgång.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan!

 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 9 december 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024