OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu ett antal drivna rekryteringskonsulter som vill bli en del av ett team där vi jobbar mest av allt för andra, men även för varandra.
Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Arbetstillfällena ökar och det har knappast funnits en mer spännande tid att arbeta med rekrytering i Skellefteå.
Rekryteringscenter är Skellefteå kommuns spetskompetens inom rekryteringsområdet och erbjuder rekryteringstjänster till kommunens alla chefer. Inom Skellefteå kommun finns över 400 olika yrkeskategorier vilket innebär att vi rekryterar många olika kompetenser på flera nivåer.
Vi arbetar i den aktivitetsbaserade delen av Stadshuset och är ett litet team med höga ambitioner som hjälps åt och stöttar varandra, men framför allt har vi riktigt kul på jobbet! Eftersom våra tjänster blir alltmer efterfrågade får vi nu möjlighet att välkomna fler stjärnor till vårt team.
ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult är ditt främsta uppdrag att kvalitetssäkra och effektivisera kommunens rekryteringsprocesser. Du jobbar på uppdrag av rekryterande chef och anpassar ditt stöd utifrån chefens önskemål och behov. I vissa rekryteringar behöver du lägga extra fokus på målgruppsanpassning och marknadsföring, medan du i andra rekryteringar främst fokuserar på urvalsarbete med tester och arbetsprover. En annan viktig del i uppdraget som rekryteringskonsult är att ansvara och samordna större rekryteringsuppdrag för yrken där vi har stora rekryteringsbehov.
Alla rekryteringskonsulter har olika specialistområden och driver utvecklingsarbeten och bidrar till kunskapsutveckling. Detta för att Skellefteå kommun ska hålla hög kvalitet i rekryteringsarbetet och skapa förutsättningar för framtidens kompetensförsörjning.
KVALIFIKATIONER
För att briljera i uppdraget som rekryteringskonsult behöver du ha förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt samt planera och strukturera de processer du ansvarar för. Arbetet sker i ett högt tempo och du måste klara av att hantera många processer och kontaktytor parallellt samt ha förmåga att snabbt ställa om när förutsättningarna ändras. Att vara professionell och skicklig i kommunikationen med kollegor, kunder och sökande är också en viktig förutsättning för att briljera i uppdraget.
Du har grundläggande kunskaper i rekryteringsprocessens alla delar. Alltifrån behovsanalys, till annonsering, search och olika urvalsmetoder. Kunskapen har du antingen fått till dig genom en högskoleutbildning eller flerårig erfarenhet av rekryteringsarbete. Du är skicklig på att skapa goda kundrelationer och att leverera lösningar anpassade till kundens önskemål och behov.
Och till sist, det viktigaste av allt - du brinner för rekrytering lika mycket som vi gör!
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00