OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren rekryteringskonsult till en utav våra kunder i Västerås. Vår kund är en ledande aktör inom industrin och har över 105 000 medarbetare i över 130 länder världen över.
Som rekryteringskonsult är du ansvarig för att supporta rekryteringsprocessen i Sverige som en del av ett rekryteringsteam. Du säkerställer att ni har ett smidigt processflöde samt starka kandidater för nuvarande och framtida bemanningsbehov. Du förväntas ha hög kompetens genom hela rekryteringsprocessen så som search/sourcing, intervjuer, kommunikation, feedback samt driva strategier för mångfald och inkludering samtidigt som du attraherar talanger på toppnivå.
Vad du kommer att göra:
- Samarbete med HR och rekryterande chefer för att förstå behoven samt supporta cheferna under hela rekryteringsprocessen efter företagets praxis och policys.
- Skapa ett kandidatnätverk med potentiella kandidater.
- Identifiera kvalificerade kandidater genom att använda olika sourcing-tekniker.
Vad vi är ute efter:
- En kandidat eller masterexamen inom exempelvis personalvetenskap/HR eller likvärdiga utbildningar.
- Erfarenhet och kännedom utav sociala nätverk, CV-databaser samt professionella sajter.
- Utmärkt tidshanteringsförmåga med förmåga att hantera olika rekryteringar samtidigt.
- Ett lösningsfokuserat arbetssätt och stark kommunikationsförmåga i tal och skrift i både svenska och engelska.
- Tidigare rekryteringserfarenhet inom IT/projektledning, R&D samt elektroteknik.
Vem du är som person:
Vi söker en individ som använder sina djupgående kunskaper inom ett specifikt område för att kunna utföra komplexa rekryteringar och komma med nya förslag för att utmana gamla arbetssätt. Vidare ser vi gärna en person som är lösningsorienterad, duktig på att arbeta självständigt, ansvarstagande och kommunikativ.
Anställningsform:
Konsultuppdrag på 12 månader med möjlighet till förlängning.