Rekryteringskonsult

Rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Är sociala kontakter viktigt för dig, trivs du i en tempofylld miljö och att arbeta i händelsernas centrum? Om svaret är ja, tveka inte att skicka in din ansökan till oss. Vi söker nu en rekryteringskonsult som vill vara en del av Bemanningsenheten i Hallstahammars kommun.

Bemanningsenheten i Hallstahammars kommun tillhör Kommunstyrelseförvaltningen och bildar tillsammans med HR och lön en enhet. Vi på Bemanningsenheten består av tre rekryteringskonsulter, två bemanningsassistenter och en enhetschef. Bemanningsenheten servar kommunens samtliga verksamheter med timvikarier vid korttidsfrånvaro.


ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar tillsammans med övriga rekryteringskonsulter för rekrytering av nya vikarier genom att analysera behovet, upprätta kravprofil, annonsera, göra urval, intervjua och ta referenser. Du kommer att planera introduktion och ge information, både till verksamhetens chefer, baspersonal och nya vikarier. Tillsammans med dina kollegor följer du upp befintliga vikarier genom strukturerade uppföljningsmöten med beställande chefer och aktuella vikarier. I arbetsuppgifterna ingår också att vara ansvarig för hela rekryteringsprocessen mot verksamheten. Du kan också komma att representera arbetsgivaren vid rekryteringsträffar och mässor.

Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för att tillgodose behovet av korttidsvikarier till kommunens verksamheter. Du tar emot vikariebeställningar från olika enheter och matchar mot tillgängliga vikarier. I bemanningsarbetet är dina huvudsakliga arbetsredskap telefonen och bemanningssystemet TimeCare Pool. Personaladministrativa uppgifter ingår så som att bland annat registrera tider och scheman i TimeCare Pool och att skriva anställningsavtal.

Vi kan erbjuda anställningsförmåner som friskvårdsbidrag, möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar, gratis bad i våra badhus, tjänstepension, utfyllnad av föräldrapenning och sjuklön, flextid med mera. Som medarbetare får du dessutom tillgång till vår förmånsportal, Fördel Hallstahammar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av och förmåga att hantera hela rekryteringsprocessen från kravprofil till anställning samt har god kunskap om arbetsrättsliga frågor såsom LAS och arbetstidslagen. Din administrativa förmåga är god och du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av rekrytering samt erfarenhet av arbete i något av följande system TimeCare Pool, WinLas, Personec och Visma recruit. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift och är en trygg användare av Office-paketet.

Arbetstempot är i perioder högt och du behöver därför kunna hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt med vikarier och verksamheter behöver du värdera service högt och problemlösning behöver vara en av dina drivkrafter. Du är en lagspelare som också har förmågan att arbeta självständigt. Du är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer och din förmåga att samarbeta med andra är mycket god. Du är prestigelös i möten med andra och ditt sätt att vara präglas av lyhördhet och tydlighet. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088

Sammanfattning

Besöksadress

Hallstahammar Hallstahammar
None

Postadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar, 73480

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024