OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas snabbt inom rekrytering i ett prestigelöst och välkomnande team? Vi söker en rekryteringskonsult som kan börja så snart som möjligt. Tjänsten är en visstid och sträcker sig till den 28/2 med möjlighet till förlängning.
Rekryteringsenheten är Eskilstuna kommuns centrala rekryteringsfunktion. Vår viktigaste uppgift är att se till att rätt person anställs för rätt tjänst. Vi bidrar också i kommunens arbete kring strategisk kompetensförsörjning och med att stärka vårt arbetsgivarvarumärke. Vi jobbar kompetensbaserat med en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess. Arbetsgruppen består av enhetschef, två arbetsledare och runt 15 rekryteringskonsulter. Vi har bred erfarenhet inom rekrytering och lär oss tillsammans och av varandra. I allt vi gör har vi alltid det goda hållbara mötet i fokus.
ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult stöttar du rekryterande chef genom hela rekryteringsprocessen. Du genomför behovsanalys och sätter kravprofil. Du vägleder i urval och skriver annonser som attraherar rätt kandidater. Efter intervju sker referenstagning och summering till chef. Vi jobbar mot flera förvaltningar och med många olika roller vilket bidrar till att du utvecklas snabbt och får en god förståelse för hur en kommun styrs och fungerar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med förmåga att tydligt driva de uppdrag du ansvarar för. Tempot är ofta högt vilket ställer krav på flexibilitet och en förmåga att hantera många processer samtidigt. Du är konsultativ och kommunikativ i ditt arbetssätt. För oss betyder det att du i varje steg av processen med mod och prestigelöshet bidrar till bästa möjliga beslutsunderlag för rekryterande chef.
Du har högskoleutbildning med relevant inriktning. Alternativt har du redan jobbat konsultativt mot chefer med hela eller delar av rekryteringsprocessen enligt kompetensbaserad rekrytering. Du har erfarenhet av olika stödsystem och är snabb på att lära nytt. Kundbemötande och service är viktigt för dig i ditt dagliga arbete. Och så hoppas vi att du redan tycker att rekrytering är bland det roligaste som finns!
Välkommen med din ansökan.
Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev
ÖVRIGT
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.