OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
Är sociala kontakter viktigt för dig, trivs du i en tempofylld miljö och att arbeta i händelsernas centrum? Om svaret är ja, tveka inte att skicka in din ansökan till oss. Vi söker nu en rekryteringskonsult som vill vara en del av Bemanningsenheten i Hallstahammars kommun.
Bemanningsenheten i Hallstahammars kommun tillhör Kommunstyrelseförvaltningen och bildar tillsammans med HR och lön en enhet. Vi på Bemanningsenheten består av tre rekryteringskonsulter, två bemanningsassistenter och en enhetschef. Bemanningsenheten servar kommunens samtliga verksamheter med timvikarier vid korttidsfrånvaro. De verksamheter som är i störts behov av vikarier är Vård och Omsorg samt Förskola och Skola.
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för att tillgodose behovet av korttidsvikarier till kommunens verksamheter. Du tar emot vikariebeställningar från olika enheter, matchar mot tillgängliga vikarier, fördelar arbete och bokar in vikarier. Dina huvudsakliga arbetsredskap är telefonen och bemanningssystemet Timepool. Personaladministrativa uppgifter ingår så som att bland annat registrera tider och scheman i Timepool och att skriva anställningsavtal.
Du ansvarar också tillsammans med dina kollegor för rekrytering av nya vikarier genom att analysera behovet, upprätta kravprofil, annonsera, göra urval, intervjua och ta referenser. Du kommer att planera introduktion och ge information, både till verksamhetens chefer, baspersonal och nya vikarier. Tillsammans med dina kollegor följer du upp befintliga vikarier genom strukturerade uppföljningsmöten med beställande chefer och aktuella vikarier. Du kommer vara Bemanningsenhetens kontaktperson för skola/fritids/förskola, vilket innebär att du kommer ha uppföljningsansvaret för vikarier och verksamheter inom skola//fritids/förskola. Som kontaktperson är du också länken mellan verksamhet, chef, Bemanningsenheten och vikarierna. Du kan också komma att representera arbetsgivaren vid rekryteringsträffar och mässor.
Vi kan erbjuda anställningsförmåner som friskvårdsbidrag, möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar, gratis bad i våra badhus, löneväxling mot framtida pension, tjänstepension, utfyllnad av föräldrapenning och sjuklön, flextid med mera. Som medarbetare får du dessutom tillgång till vår förmånsportal, Fördel Hallstahammar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av och förmåga att hantera hela rekryteringsprocessen från kravprofil till anställning samt har god kunskap om arbetsrättsliga frågor såsom LAS och arbetstidslagen. Din administrativa förmåga är god och du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av bemanningsplanering och schemaläggning samt erfarenhet av arbete i något av följande system - Time Pool, WinLas, Personec och Visma recruit. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete inom skola/fritids/förskola. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift och är en trygg användare av Office-paketet.
Arbetstempot är i perioder högt och du behöver därför kunna hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt med vikarier och verksamheter behöver du värdera service högt och problemlösning behöver vara en av dina drivkrafter. Du är en lagspelare som också har förmågan att arbeta självständigt. Du är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer och din förmåga att samarbeta med andra är mycket god. Du är prestigelös i möten med andra och ditt sätt att vara präglas av lyhördhet och tydlighet. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088