OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Det glädjande samtalet till en kandidat som precis fått jobbet. Att utveckla långsiktiga relationer med kund. Få lära sig om olika roller, företag och branscher. Visst är det roligt att rekrytera? Om du håller med så kanske din nya plats är just The Place! Vi är övertygade om att glädje i arbetslivet ökar produktivitet såväl som kompetens hos både medarbetare och företag. Som en del av oss på The Place kommer du därför arbeta tillsammans med nyfikna och målinriktade kollegor som sätter glädjen i arbetslivet högt!
Rollen
Jag heter Klara och leder vårt fantastiska leveransteam här på The Place. Med över 11 års erfarenhet i branschen kan jag stolt intyga att vi är ett grymt gäng med rekryteringskonsulter inom olika specialistområden: Maria; proffs inom inköp/logistik, Sara; mästare inom marknad/kommunikation, Amanda; vår kundserviceexpert och Lena; en stjärna inom chefsrekrytering. Är du vår nya ekonomihjälte? I teamet ingår även våra duktiga researchers Vendela och Petra. Med en stor portion självledarskap driver vi vårt arbete framåt och tar stöd och råd i teamet när det behövs. På The Place hjälper vi varandra. Vi brinner för träffsäkra matchningar för kandidater och kunder som vill hitta varandra för såväl rekryteringsuppdrag som konsultuppdrag och du kommer att arbeta med båda delarna. Hos oss har du ansvar för kompetensområdet ekonomi på The Place. Det innebär att du håller i vårt nätverk av befintliga kunder, kandidater och konsulter inom ekonomiområdet men kommer även ha möjlighet att jobba med uppdrag utanför ditt specialistområde. Nu vill vi göra vår fortsatta tillväxtresa tillsammans med dig!
Vi sitter i centrala Stockholm i härliga lokaler på Gävlegatan 16 med frukost varje morgon och tillgång till gym i huset och AW på fredagar. För oss är det viktigt att både utvecklas och ha kul på vägen. Vi hittar på roliga och givande aktiviteter tillsammans, reser och firar våra framgångar. Tjänsten är på heltid och vi tänker oss start i feb/mars, hur låter det?
Några av dina arbetsuppgifter
Rollen som rekryteringskonsult är bred och du kommer bland annat:
• Självständigt driva hela rekryteringsprocesser brett inom tjänstemannasektorn med specialistområdet ekonomi
• Ansvara för att ge våra kandidater den bästa kandidataupplevelsen
• Aktivt bygga starka och positiva kundrelationer
• Ansvar för vår ekonomihub
• Genomföra tester och analyser (Talent Q)
Vem vi tror att du är
Ja, vi vill förstås veta mer om dig! Men några saker vi kan tänka oss passar in på dig är att du tycker om utmaningar, är flexibel, nyfiken, modig och har en analytisk sida. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta i team samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Och även om detta är en klyscha är det även toppen om du kan tänka utanför boxen, och hitta kreativa lösningar när du stöter på problem.
Erfarenhetsmässigt så ser vi att du har:
• Några års erfarenhet av rekrytering inom ekonomi
• Certifiering i Talent Qs testverktyg är ett stort plus
• Erfarenhet av att arbeta med search och Linkedin Recruiter är meriterande
• Flytande svenska och mycket god/flytande engelska i tal och skrift
Låter det intressant? Hoppas det! Vi är just nu i en spännande fas i vår förändringsresa till att bli Sveriges enda Worklife Partner. Hoppas att du vill hänga med oss!