OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken på människor, gillar att hjälpa kunder och älskar att göra affärer? Då är du vår nya Rekryteringskonsult!
Det går bra för Randstad i Sverige och vi växer inom alla områden. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt växande och härliga team i Skövde. Vi söker dig som redan idag arbetar som rekryteringskonsult eller säljare och som drömmer om att få utvecklas inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Du är affärs- och resultatdriven, brinner för sälj och vill samtidigt vara en långsiktig relationsskapare. Till din hjälp har du alla kunskaper som världens näst största bemanningsföretag besitter. Som säljande rekryteringskonsult på Randstad i Skövde får du ett helhetsansvar för att sälja in och leverera rekryteringstjänster. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i centrala Skövde.
Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att utveckla affärsrelationer och på ett professionellt, coachande sätt fånga kundens behov samt genomföra de rekryteringar som kunden behöver hjälp med. Du ansvarar för hela processen, alltifrån att sälja in våra tjänster till nya kunder, söka efter och leverera kandidater samt etablera långsiktiga rekryteringssamarbeten med våra kunder. I rollen som rekryteringskonsult ansvarar du för att följa vår försäljningsstrategi och tydliga rekryteringsprocess som säkerställer kvalité i vår leverans.
Din bakgrund
Du bör ha erfarenhet från rekryteringsbranschen, kunna visa på dokumenterad erfarenhet av försäljning och nykundsbearbetning samt ha genomfört fulla rekryterings- och searchprocesser. Dessutom värdesätter vi förstås din förmåga att utveckla långsiktiga kundrelationer.
Lämplig bakgrund är eftergymnasial utbildning eller relevant yrkeserfarenhet inom HR, försäljning, bemanning och/eller rekrytering. Du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift samt att du har goda IT-kunskaper – gärna inom databashantering och boolean search.
B-körkort fordras.
Dina egenskaper
För att lyckas hos oss bör du vara social, lyhörd och ha en förmåga att skapa förtroende, agera övertygande, se affären och stänga den. Du behöver också vara säljande, resultatinriktad och flexibel att ta dig an nya och varierande arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar med mycket positiv energi till ett ambitiöst team med likasinnade. Du söker alltid efter nya affärsmöjligheter samtidigt som du har ett befintligt kontaktnät. En känsla för kvalité, en förmåga att utveckla långsiktiga kundrelationer och ta ägandeskap är viktiga egenskaper. Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo och hålla hög aktivitetsnivå.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och dina ambitioner. Som person trivs du att arbeta i ett högt tempo och hålla höga aktivitetsnivåer. Vi vill att du är en lagspelare med mycket energi.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden ”good to know you”, som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Branch Manager, Malin Fogelin på telefon 0733-43 44 47.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström