OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker.Vår mission är att hjälpa studenter och unga akademiker till jobb.Vi är omkring 300 personer som jobbar internt på våra kontor i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland.Academic Work expanderar internationellt och har en kraftig tillväxt, under 2008 omsatte vi knappt 1 miljard kronor.Vi som jobbar på Academic Work är snabbare, smartare och hungrigare.Vi vill alltid vara bättre imorgon än vi var igår.Med rätt inställning löser vi problem, driver organisationen framåt och når våra mål.Energinivån är hög på Academic Work och vi hugger alltid i där det behövs.Våra kunder är vår passion och vi strävar alltid efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen.Dessutom har vi riktigt kul tillsammans!Se vidare www.academicwork.se Information om tjänsten: Till vårt kontor i Linköping söker vi en serviceinriktad rekryteringskonsult då vår nuvarande går på föräldraledighet.Vi erbjuder ett mycket stimulerande och roligt arbete med mycket kontakter, både med kunder och kandidater. Arbetsuppgifter: Som rekryteringskonsult hos oss arbetar du med egna rekryteringsuppdrag och ansvarar för hela rekryteringsprocessen.Academic Work strävar efter fullständigt nöjda kunder och vill bygga långsiktiga relationer varför stort fokus ligger på ett strategiskt och kvalitativt arbete ut mot kund, både innan, under och efter rekryteringsprocessens gång.Till din hjälp har du säljare som ansvarar för nykundsbearbetning.Din roll är också säljande genom att du aktivt bearbetar befintliga kunder.Kunderna finns inom varierande branscher både inom privat och offentlig sektor.Förutom att etablera en god kontakt med våra kunder fokuserar du på att tillsätta befintliga uppdrag. Vi söker dig som: *Har högskole-/universitetsutbildning inom personalområdet, t.ex. PA-programmet eller motsvarande *Några års arbetslivserfarenhet av HR, bemanning eller rekrytering *Är kundinriktad och har erfarenhet av kundbesök Som person är du strukturerad, självgående och flexibel.Du tycker om att arbeta mot deadlines och gillar när det är högt tempo.Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning och affärsmässiga kundmöten.Du har en god förmåga att skapa relationer och sätter alltid kunden i fokus.Framför allt är det viktigt att du har rätt attityd och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss!För tjänsten krävs att du har körkort då vår region sträcker sig över ett större geografiskt område, från Örebro i norr till Jönköping och Kalmar i söder.Övernattningar är sällsynta.Omfattning: Visstidsanställning under ordinarie befattningshavares föräldraledighet på ca.ett år.Vi erbjuder extrajobb, konsultuppdrag och rekryteringar inom de flesta områden och branscher.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55
013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109
0736-448506
Rebecca Berg
Karolina Knutsson
Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt
Martin Danielsson