OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du lära nytt på jobbet så ofta som möjligt och lära känna företag som är ledande inom sitt område? Är du ovanligt bra på att leverera service och tror på din förmåga att hjälpa andra att lyckas? Är du van vid en roll med stort svängrum där du har ett brett spann av arbetsuppgifter?
Eller är allt detta just vad du går och dagdrömmer om? Då har vi rätt utmaning för dig!
”För att trivas och utvecklas i min roll är det viktigaste för mig att få arbeta med andra som delar min passion för det vi gör.
På AxÖ finns just den drivkraften och våra värderingar Engagemang, Ansvar och Uthållighet är närvarande i allt vi gör. Genom att lyfta varandras styrkor är laget alltid viktigare än jaget. Det är det sammanhanget som både utmanar och gör mig till mitt bästa jag.”
– Anneli Wallin, AxÖ Consulting
”AxÖ värdesätter allas unika egenskaper och tillgångar, vilket gör att jag får utrymme att utforska hela min potential. Det ökar mitt engagemang och arbetsglädje samt gör att jag känner stor lojalitet mot såväl företaget som mot mina kollegor. Det kittet är det i särklass viktigaste för mig och det som gör att jag stortrivs på AxÖ.”
– Karin Einefors, AxÖ Consulting.
Rollen
Som rekryteringskonsult får du ett helhetsansvar för dina egna processer, från uppstartsmöte med kund till signering av anställningskontrakt med kandidat och uppföljning. Vi arbetar alltid med genomarbetade kravprofiler eller rollprofiler innan vi tar oss an ett uppdrag och du kommer att arbeta med både search och annonsering beroende på uppdragets karaktär. Även kundvård och nykundsbearbetning är självklara inslag i din arbetsvardag. I vår verksamhet finns inte alltid färdiga lösningar att tillgå, så att vara kreativ och nyfiket hitta nya vägar framåt är en del av din vardag.
Om AxÖ Consulting
AxÖ Consulting AB har nästan 200 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen. Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi levererar en hög servicegrad till våra kunder och kandidater och är alltid i framkant. Vi har gott renommé och en stabil ekonomi. Våra kunder ger oss betyg 4,8 på en 5-gradig skala för hur väl vi genomför våra rekryteringsprocesser. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Därför är våra värderingar engagemang, ansvar och uthållighet.
I vårt team arbetar vi med alltifrån rekryterings- och konsultlösningar till försäljning och marknad. Tillsammans med våra duktiga konsulter och kollegor i Norrland är vi ett fyrtiotal medarbetare i företaget. Vi är ett tight team som arbetar hårt för att vara bäst på det vi gör och vi känner en stolthet över det vi gemensamt presterar. Hos oss är det både roligt och utvecklande att jobba!
Vad AxÖ erbjuder:
- Fantastisk arbetsmiljö.
Att jobba på AxÖ Consulting innebär stor variation och frihet att lägga upp ditt arbete så att det passar både dig och kunderna. Vi utgår från våra kontor i Örebro eller Karlskoga, eller från hemmakontoret, men sitter ibland även hos våra kunder.
Du kommer att jobba i ett inkluderande, fokuserat och hjälpsamt klimat där vi tillsammans prioriterar vår vecka för att säkerställa såväl din egen trivsel, som god kundleverans.
- Tempo och lärande.
Vi arbetar i en bransch med högre tempo än de flesta och vi låter inget falla mellan stolarna. Det kräver en hög flexibilitet och en ständig förmåga att ställa om mellan arbetsuppgifter. För dig som är nyfiken på lite av varje är det här jobbet perfekt. I rollen som rekryterare har du så att säga ”back-stage-pass” till ett helt smörgåsbord av expansiva och viktiga verksamheter, vilket innebär att risken för stagnation på jobbet är minimal.
- Utmaning och stöd.
Vi ställer höga krav på oss själva och därför också på vår omgivning och vi kommer att ställa höga krav på dig. I gengäld arbetar vi alltid som ett lag, backar upp varandra när det behövs och låter aldrig någon stå ensam när det blåser. På AxÖ finns några av branschens mest erfarna rekryteringskonsulter och därtill kommer vi från en rad olika branscher och utbildningsbakgrunder, vilket ger en bred kunskapsbas. Vi kommer att hjälpa dig att växa och att lyckas om du tar med dig rätt attityd och inställning till jobbet.
- Affärsutveckling.
I det lilla företaget är nya idéer alltid välkomna. För dig som vill jobba med affärsutveckling så kommer AxÖ Consulting att stötta och med glädje bidra till nya möjligheter och initiativ. Den kreativa medarbetaren är varmt välkommen i AxÖs företagsklimat.
Vi söker dig!
Vi letar efter en kollega som både vill och kan ta stort eget ansvar. Du är serviceminded, generös med din kunskap och har alltid ett gott bemötande. Du är handlingskraftig och trivs med att hantera en spännvidd av arbetsuppgifter: allt från att boka fika till ett möte till att upprätta ramavtal med en långsiktig kund. Vi värdesätter din förmåga att engagera dig i såväl enstaka affärer som att upprätthålla och vårda långsiktiga relationer. Du trivs med att arbeta i en fartfylld, dynamisk miljö där du själv sätter ramarna för ditt arbete.
Ett krav är att du har god förmåga att både skriva och tala svenska och engelska obehindrat. Vidare krävs körkort. Med fördel har du ett lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare.
Nyfiken?
Vi ser fram emot en ansökan från dig där du tydligt beskriver på vilka sätt du kan bidra i vår verksamhet och vad du vill framåt. Då våra värdeord, engagemang, ansvar och uthållighet på riktigt är viktiga ser vi gärna att du beskriver exempel på din egen förmåga till engagemang, ansvarsförmåga och uthållighet. Har du rätt engagemang för uppdraget så är du just vad vi söker!
Placeringsort för tjänsten är Karlskoga eller Örebro.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tobias Björk, på telefonnummer 070-977 51 00 eller Linda Axäng, på telefonnummer 079-340 54 42. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42