OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rekryteringskonsult som vill sätta människor på plats
Vi växer och söker till vårt kontor i Borås en rekryteringskonsult som drivs av att göra våra kunder bättre. Du kommer att arbeta med alla delar i rekryteringsprocessen samt försäljning. Ditt intresse för organisation och människa är givet. Som relationsskapare driver du självständigt affären med omtanke om utveckling av både kund och kandidat.
Du vet vad som får dig att trivas
Du värderar balans i livet, vilket rimmar med vår devis "Better work, better life", men även det omvända: "Better life, better work". Vi sätter detta oerhört högt och uppmanar våra medarbetare till en aktiv fritid, ibland även som en del av arbetsdagen.
Man kan formulera drivkraft, stimulans, resultatfokus och måluppfyllelse i skönskrift. Vi konstaterar istället att det helt enkelt är delar av ditt (och vårt) arbete som ger mening och personlig utveckling. Det gagnar dig, och det gagnar företaget. En win-win situation! Vi är människor som jobbar med människor för människor. Det gör omtanke och respekt till viktiga egenskaper för att skapa en professionell och trivsam kultur. Du tror på jaget som del av laget och delar gärna dina kunskaper inom försäljning och rekrytering. Och det du inte kan, det lär vi dig.
Vi vet ungefär vad vi vill ha
VI vill gärna ha dig som ser helheten, som med lyhördhet och tydlighet driver processer och projekt. Du som med integritet och lösningsorienterat synsätt kan skapa och utveckla relationer. Du som förstår att förmågan att övertyga och vinna förtroende är betydande framgångsfaktorer som rekryteringskonsult. Ungefär så.
Vi vet också exakt vad vi vill ha
Vi vill att du har akademisk examen, gärna med inriktning mot personal eller beteendevetenskap. För att lyckas hos oss ser vi att du har tidigare erfarenhet från en säljande och konsultativ roll. Du trivs och motiveras av att möta kunder i ditt arbete. Rollen ställer stora krav på din kommunikativa förmåga varför det är självklart att du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska, skriftligen och muntligen.
Vi vet även vilka vi är
Vi arbetar med rekrytering av chefer, specialister och försäljning på strategisk nivå. Vi har ett nära samarbete med företag, organisationer och myndigheter. Vi arbetar efter en väldefinierad metod och process, men det är inte det som gör oss unika, utan det sätt på vilket vi integrerar personbedömning med försäljning, affärsmässiga dialoger och ett lagarbete.
Och vad vi erbjuder
En spännande karriärmöjlighet på ett av världens största rekryteringsföretag, som del i ett framgångsrikt team där ord som laganda, kundfokus, ansvar, entreprenörsanda och passion inte står på en vägg, utan är en del av vårt DNA.
Låter det intressant?
Sista ansökningsdag är 30 november. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Lena Köhlin på lena.kohlin@badenochandclark.se eller på 0736-84 74 56. Vi inte tar emot ansökningar via mail, utan du registrerar din ansökan via annonsen. Jo, en sak till: Badenoch & Clark använder tester och videointervjuer som urvalsverktyg. Välkommen med din ansökan!
Badenoch & Clark finns representerade på 14 orter i Sverige och är drygt 50 medarbetare. Vi har verksamhet i 13 länder och har hjälpt kunder och kandidater sedan 1980 och erbjuder rekryteringstjänster till befattningar på top management, chefer och specialister till såväl privat som offentlig sektor. Vi ingår i Adecco Group, ett Fortune 500-bolag. Världens ledande leverantör av HR-tjänster med 31.500 anställda i över 60 länder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06