OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en eftergymnasial utbildning inom PA eller beteendevetenskap samt minst ett års erfarenhet av att arbeta med rekrytering? Då ska du fortsätta läsa. Cargotec söker en rekryteringskonsult för längre uppdrag som ska ansvara för företagets interna rekryteringar. Vi tror att du som söker är en driven person som vill arbeta mångsidigt med rekrytering på ett stort företag. Sök tjänsten redan idag!
OM TJÄNSTEN
Cargotec är en ledande leverantör av lasthanteringslösningar och har som målsättning att bli världsledande inom hållbara lasthanteringsflöden. Cargotecs tre affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder produkter och tjänster som gör den globala handeln snabbare, smartare och hållbar. I rollen som rekryteringskonsult hos Cargotec så kommer du att stötta och vägleda chefer i det interna rekryteringsarbetet i Sverige, främst inom teknik och IT. En utvecklande roll där du får ta mycket ägandeskap och bidra med dina erfarenheter i nära dialog med rekryterande chefer och kandidater.
Du erbjuds:
#
* Ett längre uppdrag som kommer pågå under minst ett år och där det finns goda möjligheter till förlängning, förutsatt att samarbetet fungerar bra
* Ett utvecklande arbete i en stor organisation, för dig med rätt driv och engagemang finns det fina utvecklingsmöjligheter
* Nästa steg i din karriär där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom teknikrekrytering samtidigt som du har möjlighet att påverka Cargptecs tillväxt
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult på Cargotec så kommer du främst att arbeta inom affärsområdena teknik och IT. Du kommer främst att arbeta operativt med att hantera hela rekryteringsprocessen, från kravprofil till anställning. Men även strategiskt arbete kommer förekomma exempelvis genom att förbättra rekryteringsprocessen och utveckla employerbranding arbetet.
Du kommer till exempel:
* Arbeta med urval och search av teknikprofiler
* Hålla intervjuer
* Ringa referenspersoner
* Ha en kontinuerlig dialog med rekryterande chefer och kandidater
* Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete
* Bidra till Cargotecs utveckling genom ditt engagemang
VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleutbildning riktad mot exempelvis personal- och arbetsliv eller beteendevetenskap
- Har minst ett års erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen från kravspecifikation till referenstagning
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då det krävs i kommunikationen med kollegor och kandidater
Det är meriterande om du:
* Har arbetat med rekryteringar inom IT/teknik
* Har kunskaper inom search
* Erfarenhet av att arbeta med test
Som person är du:
* Självgående
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande
Övrig information:
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, längre uppdrag med start i September
* Placering: Hudiksvall med goda möjligheter att arbeta på distans
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Cargotec HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231