Rekryteringskonsulter till uppdrag på Sida

Rekryteringskonsulter till uppdrag på Sida

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi två rekryterare till Sida med start 3 april. I detta uppdrag får du möjligheten att arbeta i en HR-mässigt dynamisk och rolig arbetsplats – med rekryteringar både till huvudkontoret i Stockholm som till ambassader runt om i världen. Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra Sidas HR-avdelning. Som rekryteringskonsult (HR-generalist) kommer du under cirka 8 månader bistå HR-strategerna inom rekryteringsprocessen, framför allt med urval till intervjuer och beslutsskrivning, men beroende på tid och intresse även andra HR-relaterade arbetsuppgifter. Sida är en HR-mässigt dynamisk och rolig arbetsplats – med rekryteringar både till huvudkontoret i Stockholm som till ambassader runt om i världen.

Enheten består av 12 medarbetare i form av HR-strateger, ambassadhandläggare, personalhandläggare, HR-administratör och enhetschef

Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att bestå av rekrytering och att vara HR-kontaktperson för en eller ett par av Sidas avdelningar. Inom rekrytering kommer arbetsuppgifterna att vara att ta fram annonsunderlag tillsammans med rekryterande chef, gallra ansökningar, göra urval till intervju, eventuellt genomföra intervjuer tillsammans med rekryterande chef samt skriva anställningsbeslut och hantera administration runt anställningen.

Att vara HR-kontaktperson för en avdelning innebär att ta emot HR-relaterade frågor från avdelningens chefer och ansvara för att de får svar på sina frågor. Beroende på tid och intresse kan andra arbetsuppgifter bli aktuella.
Vem är du?
• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande är om du uppfyller följande;

• Erfarenhet samt jobbat med agilt arbetssätt
• Erfarenhet från rekryteringsverktyget ReachMee
• Kan påbörja uppdraget 3:e april

Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med planerad start 3 april och löper tom. t.o.m 29 december 2023, med ledighet under sommaren. Kontoret finns i Sundbyberg/Rissne och möjlighet till distansarbete upp till 50%. Du erbjuds ett konsultuppdrag och anställnings hos Jurek med bra förmåner och en god kontakt med din konsultchef. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se. 

Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 23 mars 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024