OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att bygga vår organisation och vill förstärka med en rekryteringskonsult/kundansvarig till vårt kontor i Jönköping. Vi jobbar enligt kvalitetssäkrade processer där respekt för både kund och kandidat är lika viktig.
Om företaget
Industrikompetens & Skill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro.
Våra ägare, som är 18 industriföretag, tre kommuner och ett regionförbund, vill att vi arbetar med att säkerställa att industrin får kompetensförsörjning av högsta kvalitet. En viktig del i detta är att hjälpa våra kunder att rekrytera rätt kompetens till sitt företag.
I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk. Industrikompetens & Skill har idag kontor i Linköping, Norrköping, Motala, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Dessa kontor bemannas av sammanlagt ett 50-tal personer. Närmare 700 konsulter är uthyrda till våra kunder och vi gör flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.
Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för rekryterings- och bemanningsuppdrag i Jönköpingsregionen. Det innebär ansvar för hela rekryteringsprocessen från behovsanalys och kravprofil till uppföljning och utvärdering. I nära dialog med kund och samarbetspartners kvalificerar du kandidater genom intervjuer, tester och referenser för att säkerställa att presenterade kandidater motsvarar kravprofilen. Vid bemanningsuppdrag anställer du de konsulter som skall hyras ut och har personalansvar för dessa. Du håller tät kontakt med både våra kunder och våra konsulter och följer regelbundet upp både rekryterings- och bemanningsuppdrag. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Jönköping.
Din profil
Du har några års erfarenhet av HR-arbete där rekrytering till tjänster inom industri har varit en betydande del. Du har erfarenhet av att självständigt arbeta med rekryteringsprocessens alla delar. En högskole- eller universitetsexamen med beteendevetenskaplig inriktning är meriterande men inte ett krav. Det är en stark fördel om du har ett stort nätverk i regionen. Din förmåga att skapa och behålla goda relationer med kunder och kandidater är en framgångsfaktor. Du delar med dig av din kompetens och erfarenhet till arbetskamrater och bidrar till en god stämning.
Du arbetar strukturerat och har förmågan att vara flexibel i ett högt arbetstempo.
Ansökningsförfarande
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Industrikompetens, Svanhild Johansson, 072 005 99 64 svanhild.johansson@industrikompetens.se Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.industrikompetens.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23