Rekryteringskoordinator

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en rekryteringskoordinator för att administrera och organisera rekryteringsaktiviteter, från enkla uppgifter till mer komplexa planer. Denna roll är inom Growth Enablement-teamet i Global Online Experience-teamet och kommer att fokusera på att hålla rekryteringsarbetet på rätt spår.
Ansvaret för rekryteringskoordinatorn inkluderar ett nära samarbete med ledarteam och tvärfunktionella partners för att säkerställa kvalitet och snabb leverans av rekryteringsrelaterade uppgifter inom Global Online Experience-organisationen. Du kommer att utföra olika koordinerande uppgifter, som att hantera inkommande förfrågningar, introduktion av nya teammedlemmar, tillsammans med administrativa uppgifter, som att underhålla processdokumentation och hantera frågor från ledningsgruppen. Du kommer också att vara kontaktpunkten för att rekrytera kandidater och vara i kontinuerlig kontakt med potentiella kandidater globalt. En viktig del av detta kommer vara att schemalägga intervjuer. För att lyckas i denna roll bör du ha utmärkt prioriterings- och kommunikationsförmåga, eftersom du kommer att samarbeta med flera team för att leverera resultat inom deadlines.
I slutändan är rekryteringskoordinatorns uppgift att se till att alla uppgifter slutförs i tid och uppfyller höga kvalitetskrav.


Ansvar
Samordna aktivitetshanteringsaktiviteter, resurser, utrustning och information
Bryta ner uppgifter till genomförbara åtgärder och sätta tidsramar
Samordna uppgifter till teammedlemmar och bistå med schemahantering
Analysera risker och möjligheter
Övervaka uppgifters framsteg och hantera eventuella problem som uppstår
Agera som kontaktpunkt och kommunicera till kandidater, rekryterare och rekryterande chefer
Arbeta med Growth Enablement-teamet för att eliminera blockerare och problem
Skapa och underhålla omfattande processdokumentation, planer och rapporter



Krav
Beprövad arbetslivserfarenhet som projekt- eller rekryteringskoordinator eller liknande roll
Gedigen organisationsförmåga, inklusive multitasking och prioritering
Starka teamwork skills
Starka kommunikativa och interpersonella färdigheter
Goda kunskaper i MS Office, Teams och Sharepoint
Praktisk erfarenhet av ärendehanteringssystem
Examen inom Business eller närliggande område är meriterande



Detta är ett konsultuppdrag med start ASAP och som sträcker sig till 2023-04-30, med chanser till förlängning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ZNAP Consulting AB Västra Frölunda
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Postadress

Grevegårdsvägen 130
Västra Frölunda, 42161

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024