OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!
Om företaget
Vår kund är ett globalt innovationsdrivet bioläkemedelsföretag som fokuserar på forskning, utveckling, tillverkning och kommersialisering av receptbelagda läkemedel inom viktiga hälsovårdsområden. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt där du kommer bli anställd av Söder & Co och uthyrd till vår kund. Uppdraget pågår ca 12 månader.
Du blir en del av ett team som arbetar med rekrytering till alla typer av roller inom företaget. Avdelningen stöttar rekryterande chefer i deras arbete med att hitta den kompetens de söker.
Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringskoordinator är din främsta uppgift att ihop med företagets rekryterare stötta chefer i rekryteringsprocessen. Detta gör du genom att t ex koordinera intervjuer och bjuda in kandidater till intervju, förse rekryterande chefer med intervjumaterial, administrera olika bakgrunds tester, skriva anställningskontrakt. Du stöttar också rekryterarna med rekryteringsadministration såsom hantera rekryteringssystem, intervjubokningar, beställningar av tester och hantering av inkommande frågor som relaterar till rekryterings uppdrag.
Som RCO är du ansvarig för att hantera inkommande rekryteringsfrågor som kommer via ett ärendehanteringssystem. Du hjälper också till att hantera spontana frågor från chefer och kandidater som kommer via mejl eller telefon. Även om du inte alltid kan svaret själv så är det din uppgift att jaga rätt på personen som kan det och på så sätt kunna förmedla rätt svar tillbaka till frågeställaren.
Din profil
Vi förutsätter att du har en gymnasieutbildning och talar engelska obehindrat. Sökande med utbildning på universitetsnivå inom HR är också välkommen att ansöka, men det är inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete, gärna inom en HR funktion. Du kan och vill arbeta självständigt och trivs med att ha egna ansvarsområden, samt gillar att arbeta i team. Rollen kräver mycket goda engelska kunskaper i tal och skrift, att arbeta i team och ställer hög krav på noggrannhet.
Du skall ha goda kunskaper i "Officepaketet" och vara allmän van med att arbeta i olika system.
Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett stort globalt företag. Du trivs här om du tycker om att arbeta i team, har lätt för att anpassa dig till olika situationer, är noggrann, strukturerad och har integritet.
Låter detta som en tjänst för dig, välkommen att registrera din ansökan via www.soderco.se , vi kan tyvärr inte hantera ansökningar som inkommer via mail eller per post. Vi arbetar med löpande urval men sista ansökningsdag är den 20 april.
Kontaktpersoner på detta företaget
Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg
Alexandra Ny
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg
Niklas Ekeblad