Rekryteringskoordinator till rise i göteborg

Rekryteringskoordinator till rise i göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
När samhällets utmaningar blir allt mer komplexa behövs fler nytänkare, men också en kraftfull innovationspartner som kan ge ett samlat stöd och bidra med fler perspektiv. Därför finns RISE.  Genom att samla flera forskningsinstitut och ett hundratal testbäddar och demonstrationsmiljöer i en innovationspartner skapar de bättre förutsättningar för samhällets problemlösare.  

Vi söker nu en rekryteringskoordinator till RISE för ett uppdrag där den primära arbetsuppgiften kommer att bestå i att ansvara för och utveckla rekryteringsadministration i tätt samarbete med kollegor. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Hos RISE blir man en del av ett framåtblickande och ambitiöst rekryteringsteam vars ansvarsområden täcker alla delar inom rekryteringsprocessen, inklusive introduktionen. Genom nyfikenhet, lagarbete och nära dialog med våra divisioner och affärsområden arbetar vi med ambitionen att skapa en medarbetarupplevelse i världsklass. Primära arbetsuppgifter kommer att vara att:  


Granska, förbättra och publicera annonser i relevanta kanaler 
Säkra en kandidatkommunikation i världsklass 
Stötta chefer i olika rekryteringsrelaterade frågor 
Ansvara för statistik och uppföljning


Då RISE är inne i en förändringsfas kommer man även att få möjlighet att vara med och utveckla arbetssätt och på sikt även hantera fler delar av rekryteringsprocessen, såsom att:  


Utforma kravprofiler 
Skriva annonser 
Stötta chefer i urval 
Genomföra intervjuer


Arbetstider
Heltid.

Kvalifikationer
Vi tänker oss att du är en grym administratör som brinner för rekryteringsprocessens alla delar och för att skapa en kandidat- och chefsupplevelse i världsklass. Förmodligen är du relativt ny i arbetslivet och vill nu ta steget vidare för att jobba med rekryteringsadministration, kandidatupplevelse och övriga delar i rekryteringsprocessen, i en verkligt spännande verksamhet.   


För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:


Relevant eftergymnasial utbildning
Svenska på professionell nivå
Engelska på hög nivå i text och tal

Vi ser även gärna att du har:


Tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete
Erfarenhet av search

Då en stor del av uppdraget är av administrativ och koordinerande karaktär kräver rollen att man med enkelhet sätter sig in i nya arbetssätt och system, är självgående samt vet hur man kommunicerar med rekryterande chefer, kandidater och kollegor på olika nivåer. Fokus på leverans och konkreta resultat är viktigt och man behöver kunna kombinera det med den övergripande långsiktiga förändringen. Det är alltså struktur, proaktivitet och flexibilitet som gäller tillsammans med en positiv attityd! 


 Personen vi söker  är ordningsam och tar ansvar för sina arbetsuppgifter från första dagen. förmåga att arbeta självständigt, tillföra struktur och att arbeta aktivt med relationsbyggande, kunskapsdelning och service är något vi värdesätter högt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2021-12-13 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Liv Brynildsen, konsultchef
 liv.brynildsen@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2021
  • Ansök senast: 13 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024