Rekryteringskoordinator till Socialförvaltningen

Rekryteringskoordinator till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Att jobba för Socialförvaltningen är inte som att jobba för vem som helst. Vi har många olika yrken och karriärmöjligheter att välja bland. Det är ett växande område och vi behöver mer personal i framtiden. Men kanske viktigast av allt är att du gör skillnad i andra människors liv.

Vi står för omsorg med mycket hjärta.

Vi är en central väg in för personer som vill arbeta inom Socialförvaltningen.

Till verksamheterna erbjuder vi spetskompetens inom bemanning och i rekryteringsprocessen. Vi är ett team som arbetar tillsammans för att ha en god service i mötet med timavlönade och verksamheter.


ARBETSUPPGIFTER
Som Rekryteringskoordinator ansvarar du för rekrytering av vikarier, sommarvikarier och tillsvidareanställda samt det administrativa arbetet som ingår i rekryteringsprocessen. Detta innebär att du är delaktig i, nyrekryteringar, hantering av anställningsavtal, uppföljning, samordna placeringar av nya vikarier ut i verksamheterna. Du kommer att ha kontakt med chefer, vikarier och andra medarbetare i verksamheterna.

Dina huvudsakliga ansvarsområden som rekryterare är
• Planera, annonsera samt göra urval
• Hålla informationsmöten
• Genomföra intervjuer på Teams eller personliga intervjuer.
• Genomföra och bedöma referenstagning
• Tillsammans med enhetschef besluta om anställning, lönesättning m.m.
• Lägga upp anställningar, boka in introduktionsutbildningar m.m.
• Genomföra uppföljningsmöten
• Bevaka att arbetsrättsliga lagar och avtal följs
• Vid behov ha kontakt med andra myndigheter
• LAS-hantering


KVALIFIKATIONER
Du har minst en gymnasieexamen. Du har lätt för att sätta dig in i hur program och system fungerar. God pedagogisk förmåga och du kan förmedla budskap både skriftligt och muntligt. Du är ansvarstagande och trygg i din profession, trivs med utmaningar och att alla dagar är olika.

Det är meriterande om du har erfarenhet av volymrekrytering och har arbetat i rekryteringsverktyget Visma Recruit, lönesystem Personec och bemanningsplaneringssystemet Time Care pool .
För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, samarbetsvillig och bekväm i att självständigt driva ditt arbete framåt! Du är ansvarsfull, serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Holmgren
0340-883 99
Kommunal, Skaf
0340-885 36
Åsa Briggert
0340-88376
Kommunal
0340-885 36
Miguel Carmenes
0340-884 18
Thomas Sönnby
0340-882 97
Peter Hultén
0340-62 74 07
Anne-Christine Göransson

Vision exp
0340-887 26 eller -887 75
SSR exp
0340-889 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Varbergs omsorg
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 13 mars 2023

Besöksadress

Engelbrektsgatan 15 VARBERG
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


22 november 2024