OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till ett hållbart samhällsbygge? Är du en person som drivs av att jobba konsultativt mot chefer och att hjälpa dem identifiera och matcha rätt kompetens och samtidigt skapa en minnesvärd kandidatupplevelse? Då kan det vara dig vi söker!
Nu söker vi på Peab en Rekryteringspartner som kommer vara med och bygga upp ett rekryteringscenter som ett professionellt stöd till affären att identifiera rätt kompetens, på rätt plats, i rätt tid och främja vår framtida kompetensförsörjning samt bidra till en positiv kandidatresa.
Rollen kan vara placerad i antingen Solna eller Göteborg men vi är även öppna för placering på något av våra större kontor i södra Sverige.
Om tjänsten
I rollen som Rekryteringspartner kommer ditt fokus vara att stötta verksamheten med att identifiera rätt kompetens och kandidater till Peab som bolag.
En del av arbetet kommer bestå av att arbeta proaktivt med att ta fram talent pipelines och tillsammans med övriga kollegor inom rekrytering och employer branding teamet hitta innovativa sätt att identifiera, attrahera och anställa rätt kandidater till Peab.
I din roll kommer du löpande ha ett antal rekryteringsuppdrag igång där arbetsuppgifter består av bland annat:
- Självständigt ansvara för rekryteringsprocesser och agera konsultativt stöd till rekryterande chef genom hela urvalsprocessen.
- Utveckla strategier för att nå aktiva och passiva kandidater.
- Koordination med externa searchbyråer och rekryteringsföretag efter behov.
- Säkerställa korrekt hantering av kandidatdata i ATS samt genomförandet av obligatoriska steg i rekryteringsprocessen.
Om dig
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser mot tjänstemannasektorn, gärna med fokus på ingenjörer. Du är en god kommunikatör och van arbeta på olika nivåer inom en organisation. Vi tror att du har förmåga att motivera dig själv och har förmåga att arbeta mot satta KPI’er och leveranser.
Vi tror att du är en kommunikativ och lyhörd person som har förmågan att arbeta konsultativt.
Vidare tror vi att du:
- Har en högskola-/universitetsexamen inom HR, beteendevetenskap, organisation eller motsvarande.
- Är certifierad inom personlighet- och kapacitetstest.
- Har fördjupad kunskap av rekrytering och olika urvalsmetoder och vana av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering.
- Meriterande om du tidigare har arbetat med search av kandidater.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort
Vi tror även att du är prestigelös i ditt arbetssätt och delar våra värderingar Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga.
Vill du veta mer om tjänsten, vänligen kontakta:
Anita Floren, Head of Recruitment & Employer Branding, +46 101 43 12 89
Gunnar Wannehag, HR Chef, +46 431 891 86
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06