Rekryteringspartner

Rekryteringspartner

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Dnr: 2023/009829

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Motiveras du av att bidra till riktigt bra rekryteringar? Då är det här jobbet som Rekryteringspartner på HR-avdelningen för dig! Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Ditt nya arbete

På HR-avdelningen arbetar vi med strategiskt, operativt och administrativt HR-arbete. Vi är 20 medarbetare med blandad bakgrund och ålder. Det finns ett stort engagemang och en hög kompetens hos oss. Vi har en varm, vänlig och lösningsfokuserad kultur där vi hjälps åt och levererar tillsammans.

En del av vårt viktiga uppdrag är att säkra verksamhetskritiska leveranser som lön, lagstadgad administration och kompetensförsörjning i form av rekrytering. Vi samlar och skapar nu en sektion för rekrytering, lön och HR-administration inklusive GD-sekretariat. Den nya sektionen du kommer utöver dig bestå av våra fyra administratörer samt ytterligare en rekryteringspartner. Sektionen kommer att ledas av en sektionschef som också rekryteras nu. Sektionschefen rapporterar till enhetschefen, tillika HR-chef, som i sin tur rapporterar till HR-direktören som ingår myndighetens ledningsgrupp.

Din huvuduppgift kommer vara att självständigt genomföra kompetensbaserade rekryteringar tillsammans med Arbetsmiljöverkets chefer. Searcharbete ingår ej i arbetsuppgifterna. Du kommer att få vara med, bygga upp och tillsammans med sektionschef och medarbetarna forma hur sektionen ska jobba. En huvuduppgift blir att skapa ytterligare tydlighet i arbetssätt och flöden samt ständigt förbättra arbetet.

Du kommer delta i olika utvecklingsarbeten inom rekrytering. Många av dem kommer handla om att använda digitala möjligheter för att skapa en mer effektiv hantering och ökad verksamhetsnytta. Du kommer även samordna arbetet med vårt praktikarbete samt stötta vid avrop av bemanningstjänster.

Enheten leds av Sara och för henne är det viktigt att du får känna dig kompetent, får en stor tillit och frihet i ditt arbete och får känna en samhörighet med kollegorna. Sektionschefen som just nu rekryteras kommer ha som huvuduppgift att stötta dig i ditt arbete och frigöra din handlingskraft så att du får förutsättningar att skapa resultat. Prestigelöshet och att få ha roligt tillsammans tycker Sara också är viktigt för att man ska trivas och prestera på jobbet.
Mer information om vår avdelning finner du här:  https://www.av.se/om-oss/organisation/hr/ .

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har
• mycket goda kunskaper och erfarenhet minst 3 år inom rekrytering
• har erfarenhet minst 2 år av att självständigt driva rekryteringsprocesser
• högskoleutbildning eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet inom HR inklusive rekrytering, som vi bedömer som likvärdig
• goda kunskaper i Officepaketets alla delar
• god förmåga att uttrycka dig tydligt och begripligt i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du
• har kompetens inom och erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• har erfarenhet av offentlig rekrytering
• har licens i och erfarenhet av färdighets- och personlighetstester
• har erfarenhet av att arbeta med rekryteringsstödet ReachMee

Som person ser vi att du lyckas i rollen om du är en stabil och trygg person som är samarbetsorienterad och strukturerad.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om sex månader.

Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. För oss är det viktigt med en hållbar arbetsmiljö. Därför tillämpar vi förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Vi arbetar både aktivitetsbaserat och med fasta arbetsplatser.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Integrering av jämställdhet och tillgänglighet i alla delar av verksamheten är en självklarhet.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Läs mer om våra förmåner på  https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/

Om du har frågor
Ytterligare information om tjänsten lämnas av enhetschef tillika HR-chef Sara Lodin. Fackliga kontaktpersoner är Stefan Lennartsson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Välkommen med din ansökan senast den 5:e mars 2023
Vår rekryteringsprocess grundar sig på kompetens och vi kommer därför att använda oss av en så kallad kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra denna process och därmed motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt Cv. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Ansök genom att klicka på länken till höger.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024