Rekryteringssamordnare

Arbetsbeskrivning

Rekryteringssamordnare

KLK:2014:2

Kommunledningskontoret, koncernstödsavdelningen
Koncernstödsavdelningens viktigaste uppgift är att stödja kommunens olika förvaltningar och bolag på ett effektivt sätt. I avdelningen ingår kommunens centrala funktioner för Redovisning, Upphandling, HR-Human Resources, Arbetsmiljöenheten och Intern service.

Vi söker dig som vill vara delaktig vid införandet av en ny sektion, Samordnad rekrytering, som startar 1 april 2014. Initialt är det rekryteringsadministrationen som idag finns inom tre förvaltningar som går samman till en sektion med organisatorisk tillhörighet till kommunledningskontorets HR-enhet.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår administrativt stöd vid rekryteringar där uppbyggnad av annonser samt kontakt med beställare och sökande ingår. Även underhåll av system och kontaktmannaskap mot förvaltning är en del av arbetsuppgifterna. Framöver kommer eventuellt stöd vid framtagande av arbetsanalys och kravprofil samt utbildning inom rekryteringsområdet att ingå.

Kvalifikation
Du ska ha utbildning på kandidatnivå inom PA/HR. Vidareutbildning inom rekrytering är meriterande. Du ska ha erfarenhet av rekryteringshandläggning och kunskap om lagar som styr rekrytering. Vidare ska du ha arbetat i internetbaserat (rekryterings)system och vara god datoranvändare. Vi vill att du har B-körkort.
Som person ska du ha god servicekänsla där professionellt kundbemötande, hög leveransförmåga, integritet ingår. Din kommunikativa förmåga behövs både när texter ska sättas samman som vid kontakt med beställare och sökande. God samarbetsförmåga är en förutsättning för arbetet. Du ska kunna driva och fullfölja processer och då krävs det att du är noggrann och självgående.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Jenny Bondesson, HR-specialist, 044-13 53 82
Maria Hallgren, Rekryteringssamordnare, 044-13 58 07

För facklig information, ta kontakt med
Katarina Eriksson, TCO, 044-13 54 29
Kristina Prahl , SACO, 044-13 23 53

Sista ansökningsdatum
2014-03-25

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 12 mars 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024