OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och äldreförvaltningen arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård- och omsorg, hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoinsatser ska ha ett gott liv var dag. Inom förvaltningen arbetar drygt 2 500 medarbetare.
Bemanningsenheten består av ett team serviceinriktade rekryteringssamordnare, bemanningsplanerare samt pool-team med undersköterskor i ledning av enhetschef. Fokus är att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens rekrytering av vikarier.
Vi erbjuder dig möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor vara med och bidra till utvecklingen av framtidens Bemanningsenhet, vi är inte rädda för att prova nya idéer. Tillsammans med övriga rekryteringssamordnare ansvarar du för rekrytering av personal till såväl korttidsfrånvaro som längre vikariat. Du arbetar mot våra verksamheter hemtjänst, korttid, natt och larm samt vård- och omsorgsboende.
Brinner du för framgångsrik rekrytering och är kvalitetsmedveten samt bra på att skapa goda relationer? Vill du vara med i arbetet kring att driva och utveckla personalförsörjningen till de verksamheter vi servar? Välkommen med din ansökan!
Som rekryteringssamordnare på Bemanningsenheten har du det övergripande ansvaret kring rekryteringsprocessen. Du ansvarar för att genomföra, planera, kvalitetssäkra och strukturera ditt arbete för att rekrytera framgångsrikt utefter verksamheternas behov. Vidare arbetar du med utformning av annonser, urval, intervjuer och referenstagning.
Du arbetar även med att utveckla och administrera rekryteringsprocessen för att kunna möta framtidens bemanningsbehov och bidra till Vård- och äldreförvaltningens kompetensförsörjning. Du är förvaltningens ansikte utåt och verkar för att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke.
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom PA-området, t ex personal- och organisationsutveckling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av att självständigt arbeta med hela rekryteringsprocessen samt har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
För att lyckas i ditt uppdrag är du positiv och handlingskraftig. Du har förmåga att se till helheten, vara strukturerad i ditt arbete samt värdesätter ett serviceinriktat förhållningssätt. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du drivs av att arbeta under press. I rollen ingår samverkan med flera verksamheter och många kontaktytor, din förmåga till flexibilitet och relationsskapande värderas högt.
Vi ser gärna att du som söker gillar utmaningar och vill vara med i arbetet att vidareutveckla Vård- och äldreförvaltningens rekryteringsprocess. Här finns utrymme för dig att växa i yrkesrollen!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.