OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, samt hälso- och sjukvårdsinsatser för dessa målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Nu söker vi en semesterrekryterare för våren 2023. Uppdraget är att tillsammans med dina kollegor tillsätta ca 200 medarbetare inför sommaren.
Du kommer att arbeta med hela processen i tillsättningen av sommarvikarier. Det innebär bland annat att göra urval, hålla i intervjuer, förmedla kandidater samt göra anställningar. I arbetet kan det även ingå employer branding-aktiviteter som att vara med på mässor och liknande. Du kommer ha mycket kontakt med både kandidater, anställande chefer och övrig administrativ personal. Du arbetar och slutför arbetet utifrån gemensamma processer.
Vi söker dig som har utbildning inom personal och rekrytering eller liknande. Det är meriterande om du arbetat med rekrytering tidigare.
För att trivas i arbetet tror vi att du är en person som gillar när förutsättningarna förändras och dagarna ser olika ut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, lär dig snabbt, är prestigelös och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
Du är bra på att kommunicera, både i tal och skrift, du har god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. Du är ansvarsfull och initiativtagande i ditt arbete.
Våra verksamheter kräver ett professionellt förhållningsätt, vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.