Rekryteringssamordnare på Bemanningsenheten Pedagogik

Rekryteringssamordnare på Bemanningsenheten Pedagogik

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i arbetet kring att driva och utveckla kompetensförsörjningen till verksamheterna vi servar? Kompetensförsörjning är en viktig fråga för Bemanningsenheten och vi är inte rädda för att prova nya idéer. Välkommen med din ansökan till ett uppdrag där du får utrymme att växa i din yrkesroll.



Bemanningsenheten Pedagogik sitter i ljusa och fräscha lokaler på Albanoliden i Borås. Vi är fyra bemanningsplanerare, en rekryteringssamordnare och chef som dagligen förser Borås Stads förvaltningar med vikarier. Verksamheterna vi servar är förskola, skola, gymnasium, vuxenutbildning, bibliotek, museum, fritidsgårdar, mötesplatser, badhus samt inom kost och lokalvård.

Som rekryteringssamordnare på Bemanningsenheten har du det övergripande ansvaret kring hela rekryteringsprocessen. Tillsammans med en annan rekryteringssamordnare ansvarar du för att rekrytera personal för både korttidsfrånvaro och längre vikariat. Du ansvarar även för att genomföra, planera, kvalitetssäkra och strukturera ditt arbete för att rekrytera framgångsrikt utifrån verksamheternas behov. Vidare arbetar du med utformning av annonser, urval, intervjuer och referenstagning. Du arbetar även med att utveckla och administrera rekryteringsprocessen för att kunna möta framtidens bemanningsbehov och bidra till stadens kompetensförsörjning. Du håller också i introduktioner och presentationer för nyanställda både individuellt och i större grupp. Du är ansiktet utåt och samverkar med andra aktörer, både interna och externa och verkar för att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke och för att hitta nya vägar in för personer som kan vara morgondagens medarbetare.

Arbetet är förlagt på dagtid och arbetstiden är 08:00-17.00.



För att lyckas i rollen som rekryteringsamordnare är det ett krav att du har en högskoleexamen inom personal- och organisationsutveckling alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare är det ett krav att du har arbetslivserfarenhet av att självständigt ha arbetat med rekrytering. Du ska ha god skriftlig och muntlig förmåga i svenska språket. Meriterande är om du tidigare arbetat med kompetensbaserad rekrytering.

Som person är du positiv och har förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Du är utvecklingsorienterad, initiativtagande, trivs med att arbeta självständigt och har förmåga att ta eget ansvar. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du är flexibel och har förmåga att prioritera och prestera även under press. Du är en person som trivs med att skapa goda relationer och är konsulterande gentemot dem vi servar.

Vi värdesätter ditt driv och engagemang och lägger stor viktigt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du som söker letar efter en utmaning och vill vara med i arbetet att vidareutveckla rekryteringen då det finns utrymme att växa i yrkesrollen.
Vänta inte med din ansökan - uval och intervju sker löpande under ansökningsperioden.

Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 10 november 2020

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024