OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till att fler vill arbeta inom Borås Stads verksamheter? Bemanningsenheten besår av ett team av två rekryteringssamordnare och sex bemanningsplanerare i ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att kvalitetssäkra förvaltningarnas rekrytering av vikarier.
Vi erbjuder dig att tillsammans med engagerade kollegor vara med att utveckla Bemanningsenheten, vi är inte rädda för att prova nya idéer. Tillsammans med ytterligare en Rekryteringssamordnare ansvarar du för rekrytering av personal till såväl korttidsfrånvaro som längre vikariat. Verksamheterna vi servar är förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning, bibliotek, museum, fritidsgårdar, mötesplatser, badhus samt kost och lokalvård.
Brinner du för framgångsrik rekrytering och är kvalitetsmedveten samt bra på att skapa goda relationer? Vill du vara med i arbetet kring att driva och utveckla personalförsörjningen till de verksamheter vi servar?
Bemanningsenheten pedagogik sitter i ljusa och fräscha lokaler på Albanoliden 1 i Borås.
Välkommen med din ansökan!
Som rekryteringssamordnare på Bemanningsenheten har du det övergripande ansvaret kring rekryteringsprocessen. Du ansvarar för att genomföra, planera, kvalitetssäkra och strukturera ditt arbete för att rekrytera framgångsrikt utefter verksamheternas behov. Vidare arbetar du med utformning av annonser, urval, intervjuer och referenstagning. Du arbetar även med att utveckla och administrera rekryteringsprocessen för att kunna möta framtidens bemanningsbehov och bidra till stadens kompetensförsörjning.
Du håller dessutom i introduktioner och presentationer för nyanställda både individuellt och i större grupp.
Du är Bemanningsenheten ansiktet utåt och verkar för att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke.
För att lyckas i rollen som rekryteringsamordnare söker vi dig som har en högskoleutbildning inom personalvetenskap, t.ex. personal- och organisationsutveckling alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av att självständigt arbeta med hela rekryteringsprocessen samt gärna även erfarenhet av bemanning. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Du som person är du positiv och har förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Vidare ska du vara utvecklingsorienterad, initiativtagande, trivas med att arbeta självständigt och ha förmåga att ta eget ansvar. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du trivs med att arbeta under press. Vidare ska du som person trivas med att skapa goda relationer och vara konsulterande gentemot dem vi servar.
Vi värdesätter ditt driv och engagemang och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du som söker gillar utmaningar och vill vara med i arbetet att vidareutveckla rekryteringen. Här finns utrymme för dig att växa i yrkesrollen.
Urval och intervju sker löpande.
Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare