OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
International Office är Region Östergötlands enhet med spetskompetens inom internationell rekrytering av vårdpersonal. Enheten ger stöd till samtliga vårdverksamheter inom Regionen genom expertstöd och praktisk stöd i frågor rörande aktiv utlandsrekrytering, kompetensvalidering, språkutbildning, etablering, inklusive anhörigstöd och strategisk rådgivning till regionledningen. International Office är en del av ST-kansliet inom Hälso- och sjukvårdens stab.
Arbetsbeskrivning
På grund av ökande behov söker vi nu dig som vill vara med och bidra till vårdens kompetensförsörjning genom aktiv internationell rekrytering. I ditt arbete kommer du stötta verksamheter i Region Östergötland vid rekrytering av medarbetare från annat land genom rådgivning och information till verksamhet i rekryteringsprocessen, praktisk stöd för chefer/HR vid arbetstillståndsansökningar och kontakt med olika myndigheter. Du kommer vara praktiskt stöd för nya medarbetare att söka ny bostad, introducera till skola/förskola/fritidsaktiviteter, vägleda i kontakter med myndigheter och även stödja medflyttande i att hitta arbete genom nätverk och kontakter.
Utbildning och erfarenhet
Du har kandidatexamen inom HR eller bestyrkt likvärdig utbildning, och praktisk erfarenhet av internationell rekrytering. Meriterande är tidigare arbete inom hälso- och sjukvården samt ett brett nätverk inom privat, idéburen och offentlig sektor. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Goda (styrkta) språkkunskaper utöver engelska och svenska är meriterande. Du är väl förtrogen med Region Östergötland som organisation och som län, dess näringsliv och har god kännedom om relevanta myndigheter (Arbetsförmedlingen, Migrationsverket, Skatteverket och Socialstyrelsen). Du har god datorvana och behärskar Office-paketet.
Personliga egenskaper
För att passa bra in i rollen är du en strukturerad person som planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och har en naturlig förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten, både med interna och externa funktioner. Då du kommer att ha ansvar för informationsspridning till och stötta verksamheterna i olika processer behöver du kunna kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är serviceinriktad och en praktisk problemlösare. Du har god förmåga till samarbete, även med personer från andra kulturer än den egna. Du är nyfiken och kreativ. För att lyckas i rollen är det av vikt att du är lyhörd, samtidigt som du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Martin Schilling, 0703-24 26 15.
Etableringssamordnare Jessica Persson, 0730-88 67 50.
Lokal facklig företrädare för:
SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 30 november 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjäst CVU Direkt, 010-103 60 00 under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201382.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48