Rekryteringssamordnare till International Office

Rekryteringssamordnare till International Office

Arbetsbeskrivning

Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland.

Vi är länets största arbetsgivare med 14 000 medarbetare och bedriver sjukvård av hög kvalitet med spetskompetens inom flera områden. Vi har ett nära samarbete med Linköpings universitet inom medicinsk forskning och utbildning samt en omfattande internationell samverkan. Utvecklings- och förändringstakten inom hälso- och sjukvården är snabb. Kompetensförsörjningen är en nyckelfråga utifrån demografin, särskilt med tanke på att den äldre befolkningen ökar i snabbare takt än antal personer i arbetsför ålder i samhället.

International Office är Region Östergötlands enhet med spetskompetens inom internationell rekrytering av vårdpersonal. Enheten ger stöd till samtliga vårdverksamheter inom Regionen genom expertstöd och praktisk stöd i frågor rörande aktiv utlandsrekrytering, kompetensvalidering, språkutbildning, etablering, inklusive anhörigstöd och strategisk rådgivning till regionledningen. 

En av våra rekryteringssamordnare är föräldraledig. Vi söker därför en vikarie som vill ge ett kvalificerat specialiststöd inom området internationell rekrytering i en kunskapsintensiv organisation tillsammans med utvecklingsinriktade kollegor.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och bidra till vårdens kompetensförsörjning genom aktiv internationell rekrytering. I ditt arbete kommer du stötta verksamheter i Region Östergötland vid rekrytering av medarbetare från annat land genom rådgivning och information till verksamhet i rekryteringsprocessen, praktisk stöd för chefer/HR vid arbetstillståndsansökningar och kontakt med olika myndigheter. Även andra arbetsuppgifter inom rekrytera/attrahera området kan bli aktuella.

Utbildning och erfarenhet

Du är HR-utbildad på högskolenivå eller har annan utbildningsbakgrund som bedöms vara likvärdig.

Du har praktisk erfarenhet av internationell rekrytering och av att rekrytera olika yrkesgrupper utifrån metoden kompetensbaserad rekrytering. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av attraherafrågor. 

Meriterande är tidigare arbete inom hälso- och sjukvården samt ett brett nätverk inom privat, idéburen och offentlig sektor. Du är väl förtrogen med Region Östergötland som organisation och som län, dess näringsliv och har god kännedom om relevanta myndigheter (Arbetsförmedlingen, Migrationsverket, Skatteverket och Socialstyrelsen). Du har god datorvana och behärskar Office-paketet.

Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Goda (styrkta) språkkunskaper utöver engelska och svenska är meriterande.

Personliga egenskaper

För att passa bra in i rollen är du en strukturerad person som planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och har en naturlig förmåga att kommunicera och skapa bra samarbeten, både med interna och externa funktioner. Då du kommer att ha ansvar för informationsspridning till och stötta verksamheterna i olika processer behöver du kunna kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är serviceinriktad och en praktisk problemlösare. Du har god förmåga till samarbete, även med personer från andra kulturer än den egna. Du är nyfiken och kreativ. För att lyckas i rollen är det av vikt att du är lyhörd, samtidigt som du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.     

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Jäghem Löfving, VP Human Resources
+46 520 84931
Caroline di Paolo
08-475 05 59

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 17 oktober 2022

Besöksadress

Solna Strandväg 96
None

Postadress

Saabvägen 5
Trollhättan, 46138

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024