Rekryteringssassistent/support till Vattenfall i Solna

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en medarbetare till Vattenfalls Rekryteringssupport i Solna.
Supportrollen är ett rekryteringsstöd inom HRS Nordic Recruitment med syftet att lyfta bort administrativa uppgifter från rekryterare. Supportfunktionen är en viktig funktion i teamet och administrationen är fördelad för att stödja främst Rekrytering men även andra funktioner inom teamet såsom Student Relations/Employer Branding och Recruitment management.

Supportfunktionen består idag av 3 personer. Dessa personer stödjer alla rekryterare inom samtliga affärsområden på Vattenfall. Som rekryteringssupport stöttar du rekryterare med administrativt stöd, främst ger du stöd inom annonsering, kontroller, referenstagning och anställningsunderlag. Ett gemensamt projekt under våren 2019 är årets rekrytering till sommarjobb. I denna process hanterar rekryteringssupport alla administrativa steg i rekryteringsprocessen (annonsering och urval) och stöttar chefer att få in rätt kandidater till deras sommarjobb.

Övriga arbetsuppgifter som kan ingå är bl.a.:
-Besvara inkommande ärenden i ärendesystemet som inte direkt berör en rekryteringsprocess.
-Besvara mail från kandidater som har generella frågor.
-Ansvara för att annonser på olika externa sidor eller nätverk t ex Linkedin är aktuella.
-I övrigt svara på chefer och kandidaters frågor i olika delar av processen.
-Kontinuerligt se förbättringsområden och arbeta aktivt för en effektivare process.
-Vara delaktig i olika rekryteringsprojekt, där behov finns av ett administrativt stöd

Arbetets omfattning:
Heltid, visstidsanställning
Start: Så snart som möjligt, enl. överenskommelse
Slut: 2019-07-31
Denna tjänst ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens, men arbeta ute hos Vattenfall. Du kommer vara placerad på Vattenfalls huvudkontor i Solna.

Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, personal eller administration. För att trivas på företaget tror vi att du är kommunikativ och serviceminded. Då tjänsten innebär att stödja verksamheten på ett så effektivt sätt som möjligt är det viktigt att du är en lagspelare och tycker om att ge bästa möjliga support. Du har bra struktur i dina arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och duktig på administration. Det även viktigt att du är initiativtagande och har lätt för att bygga nätverk och relationer.

Sista ansökningsdag
Är du den vi söker?
Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Om kunden
Vattenfall är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen över 30 000 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 6 december 2018

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024