OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya kollega? Brinner du för att arbeta med rekrytering och ge konsultativt och operativt stöd till chefer? Vi erbjuder en viktig tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor på en intressant och dynamisk arbetsplats mitt i samhällsdebatten.
Personalenheten har i uppdrag att driva, utveckla och verkställa Socialstyrelsens arbetsgivarpolitik på ett enkelt, enhetligt och effektivt sätt. Vi ger ett verksamhetsnära, behovsanpassat och rådgivande stöd till chefer och medarbetare inom alla HR-relaterade frågor. Personalenheten skall vara en strategisk partner som bidrar till myndighetens långsiktiga mål.
Som rekryteringsspecialist arbetar du med att stödja chefer samt driva processerna för rekrytering av både medarbetare och chefer. Du har ett flertal rekryteringar igång samtidigt och det innebär en del administration, därför är det viktigt att du är strukturerad och organiserad för att hålla en rättssäker process.
Vi söker dig som har
• akademisk examen inom HR-området, eller annan akademisk utbildning, om minst 120 hp, som Socialstyrelsen bedömer relevant.
• flerårig erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• rekryterat kvalificerade tjänster på hög akademisk nivå
• goda kommunikativa kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt.
För att trivas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för rekryteringsfrågor och en vilja till att aktivt främja en diskrimineringsfri rekryteringsprocess. Du har ett konsultativt förhållningssätt och trivs med att arbeta självständigt men också samarbeta med andra.
Det är meriterande om du har
• statlig erfarenhet av HR- och/eller rekryteringsarbete med tillhörande administration
• utvecklingsarbete kring arbetssätt och effektivisering.
Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning t o m 31 december 2021, på heltid och med start snarast efter semesterperioden, med placering i Stockholm. Din titel blir personalspecialist.
Välkommen med din ansökan, genom att bifoga ditt cv samt besvara några urvalsfrågor, senast den 7 juli 2021. Du behöver inte bifoga ett personligt brev. Ange diarienummer 2.6.1- 23683/2021.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta personalchef Ann-Catrine Hagner. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055