Rekryteringsspecialist

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med kompetensbaserad rekrytering på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats som befinner sig mitt i samhällsdebatten? Som rekryteringsspecialist hos oss kommer du vara ett operativt och konsultativt stöd för våra chefer. Vi erbjuder en viktig tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor.

Personalenheten har i uppdrag att driva, utveckla och verkställa Socialstyrelsens arbetsgivarpolitik. Vi ger ett verksamhetsnära, behovsanpassat och rådgivande stöd till chefer och medarbetare inom alla HR-relaterade frågor.

Som rekryteringsspecialist kommer du vara en del av ett rekryteringsteam som består av rekryteringsspecialister och sammanlagt är vi 13 medarbetare på personalenheten. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att driva rekryteringsprocesser från ax till limpa, med tillhörande administration. Du behöver ha en stor nyfikenhet inom rekryteringsområdet och omvärldsbevakar det som händer inom trender och forskning. Du kommer vara involverad i utvecklingsarbeten som berör rekrytering då vi står inför ett spännande år med ett flertal projekt som vi kommer delta i.

Vi söker dig som har

• akademisk examen inom HR-området
• erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• erfarenhet av hela rekryteringsprocessen
• goda kunskaper inom arbetsrätt med fokus på anställningsprocessen
• goda kommunikativa kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt.

För oss är det viktigt att din personlighet matchar vad som krävs för rollen, därför kommer vi lägga vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan bygga långsiktiga relationer samt trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du kommer att ha flera rekryteringar igång samtidigt och därför är det viktigt att du är strukturerad och organiserad.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av implementering av nya arbetssätt
• rekryterat medarbetare till olika befattningar, på olika nivåer
• kunskap om de statliga avtalsvillkoren.

I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. I urvalsprocessen kan det komma att användas arbetsprover.

Anställningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 21 februari 2022. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning på heltid. Placeringen är på personalenheten i Stockholm.

För att få en bra balans mellan arbete och fritid och ett hållbart arbetsliv finns möjligheten till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, semester och pension. Läs mer om vårt erbjudande och arbetsvillkor på www.socialstyrelsen.se

 Om du har frågor om tjänsten, kontakta personalchef Ann-Catrine Hagner. Om du har frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för OFR/ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 21 februari 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024