Rekryteringsspecialist

Arbetsbeskrivning

Om du brinner för rekrytering öppnar det sig nu en väldigt spännande möjlighet hos en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida fortsätter att växa och för att möta det stora rekryteringsbehovet vill Bravida nu stärka upp sin interna rekryteringsfunktion. Om ditt hjärta klappar starkt för rekrytering och du vill utgöra en viktig del i utvecklandet av en nyckelfunktion på ett framgångsrikt marknadsledande företag så är det här en drömroll!

I rollen som Rekryteringsspecialist blir du en nyckelperson inom rekrytering som stöttar chefer, utvecklar effektiva rekryteringsprocesser samt arbetar proaktivt på marknaden för att hitta potentiella kandidater. Rollen kommer vara hands on där du arbetar med egna rekryteringar inom tjänstemannasidan.

Som Rekryteringspecialist rapporterar du till HR-chef Koncernstab.

Vi söker dig som har…

minst tre års erfarenhet av rekrytering
ett gediget intresse och ett nytänkande förhållningssätt till rekrytering
högskoleexamen från Personalvetenskapliga programmet eller annan relevant utbildning.
har erfarenhet av att rekrytera till sälj- och serviceinriktade roller
god erfarenhet av att jobba strukturerat med uppsökande search via LinkedIn Recruiter


Genom dina erfarenheter har du byggt på dig en solid grund inom rekrytering och du behärskar alla delar av en rekryteringsprocess, från att skapa en kravprofil till att arbeta med search och göra kloka personbedömningar. Du har starkt eget driv och en naturlig social förmåga som hjälper dig att bygga många goda relationer inom Bravidas organisation. Du drivs av att lära dig nya saker och har ett intresse för att bidra till utveckling i kombination med att du av naturen är ihärdig och envis. Besitter du även förmågor som strukturerad, proaktiv och kan hålla ett högt tempo? – ja då ökar dina chanser att lyckas i rollen! Det är extra meriterande om du tidigare har arbetat i en organisation som haft ett nordiskt eller internationellt perspektiv på sin verksamhet. Som Rekryteringsspecialist kommer du även vara en del av en erfaren och professionell HR-organisation som har en central roll i Bravidas fortsatta utveckling av medarbetarna och företaget.

Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos oss på Made for Sales. Det initiala konsultuppdragets längd är start enligt överenskommelse, gärna asap- och fram till årsskiftet.

Bravida önskar att uppdraget tillsätts med dig som- efter uppdragets slut- ser positivt på fortsatt anställning efter uppdragets slut på Bravida. 

Made for Sales är ett rekrytering- och interimsföretag med nära och personliga relationer till sina anställda och där merparten av uppdragen är inom affärsnära roller. Made for Sales har kollektivavtal och är måna om våra anställda och alla anställda brinner för sälj- och service!

Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lisen Olander på nedan telefonnummer.

Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här. Följ oss på Facebook!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2023
  • Ansök senast: 12 april 2023

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024