Rekryteringsspecialist med intresse för utveckling

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering? Ser du vikten av en effektiv, träffsäker och rättvis rekryteringsprocess? Då är det dig vi letar efter. Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb på en arbetsplats som befinner sig mitt i samhällsdebatten.

Som rekryterare ingår du i en mindre grupp som arbetar med rekryteringsstöd till våra ca 60 chefer. Dina arbetsuppgifter spänner över hela rekryteringsprocessen, som uppstartsmöten med chefer, urval, intervjuer, referenstagning, skriva anställningsbevis och diarieföring. Du kommer rekrytera både medarbetare och chefer, där de flesta arbetar med våra kärnfrågor inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Tjänsterna som du rekryterar till varierar stort i sitt innehåll, så du kommer lära dig mycket om svensk vård och omsorg såväl som myndighetsarbete.

I din roll ingår att driva det viktiga arbetet med employer branding och rekrytering via sociala medier. Du får även möjlighet att delta i utvecklingsarbete tillsammans med kollegorna.

Du kommer ingå i en engagerad arbetsgrupp med en mix av kompetenser inom hela HR-området. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du har möjlighet att påverka och göra skillnad. Vårt arbetsklimat utmärks av att vi har roligt tillsammans och att vi stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi månar om att skapa en så bra arbetsmiljö som möjligt och jobbar med att utveckla medarbetarskapet och ledarskapet.

Vi söker dig som har


• akademisk utbildning om minst 120 hp
• aktuell arbetslivserfarenhet där du haft rekrytering som din huvudsakliga arbetsuppgift under minst 3 år
• arbetat med alla delar av rekryteringsprocessen
• vana av att arbeta med flertalet parallella rekryteringar
• erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• goda aktuella kunskaper i arbetsrätt inom framför allt lagen om anställningsskydd (LAS) och medbestämmandelagen (MBL)
• goda kommunikativa kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt.

För att trivas i rollen behöver du vara lösningsorienterad, självgående och processleda dina egna rekryteringsuppdrag. Då du kommer att ha många kontaktytor, både externt och internt, behöver du ha lätt för att kommunicera, bygga relationer och att arbeta tillsammans med andra. Du behöver kunna strukturera ditt arbete då det i perioder är ett högt tryck samt ha förmågan att prioritera om utefter verksamhetens behov. Det behöver vara viktigt för dig att ge ett professionellt chefsstöd och att skapa en god kandidatupplevelse för de som söker jobb hos oss.  

Det är meriterande om du har


• akademisk utbildning inom HR-området
• rekryterat till olika befattningar/kompetenser och på olika nivåer
• arbetat med rekrytering via sociala medier
• erfarenhet av att driva arbetet med employer branding frågor
• aktuell erfarenhet av att rekrytera till myndighet
• god aktuell kunskap om den statliga arbetsrätten.

Anställningsinformation
Välkommen med din ansökan senast 30 januari 2023. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Din titel blir personalspecialist.

I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig utvärdering av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt. Du behöver inte skicka med ett personligt brev. I urvalsprocessen kommer det att ingå ett arbetsprov.

För att få en bra balans mellan arbete och fritid och ett hållbart arbetsliv finns möjligheten till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, semester och pension. Läs mer om vårt erbjudande och arbetsvillkor här.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta personalchef Ann-Catrine Hagner. Om du har frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för OFR/ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 30 januari 2023

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024