OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom HR eller administration? Vill du arbeta med rekrytering på ett framgångsrikt företag? Om du även är en driven och kommunikativ person, så kan det här vara nästa steg för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en rekryteringsspecialist för vår kunds räkning. Här får du möjlighet att utvecklas i en spännande organisation med många sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter. Tjänsten är placerad strax norr om centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringsspecialist kommer du att spela en central roll i företagets kompetensförsörjning och bidra till övergången mot ett fossilfritt samhälle. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera att koordinera och administrera rekryteringsprocessen för sommarjobb, examensarbeten och praktikplatser, från att samla in verksamhetens behov till att genomföra urval och säkerhetsprövningar. Du ansvarar också för att säkerställa korrekt datainmatning i rekryteringssystemet, generera rapporter, hantera system- och administrativa frågor samt samordna jobbannonser med externa leverantörer. Utöver detta agerar du som expertanvändare av rekryteringssystemet och utbildar andra användare.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som rekryteringsspecialist bör du vara en serviceinriktad person med en stark känsla för ägandeskap över ditt ansvarsområde. Du behöver vara noggrann och organiserad med goda administrativa färdigheter. Eftersom du arbetar i team och har många kontaktytor, är det viktigt att du har utmärkta kommunikationsförmågor, både skriftligt och muntligt. Du bör också kunna presentera ditt arbete på ett pedagogiskt sätt, då en del av rollen innebär att utbilda andra.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Viss erfarenhet inom HR eller administration samt erfarenhet av att arbeta med rekryteringsprocess/rekryteringssystem
Examen från personal-/HR området eller annan motsvarande utbildning
Goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-06-30. Start 2024-10-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34794 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.